Hallo,

ik ben de BeetleBot aan het bouwen.

Nu staat er op de normale BeetleBot 2AA batterijen (dus 3v).
Nu heb ik 2 9v batterijen (dus 18v) en 2 motortjes van 6v.

Kan dit?
Wie kan me een schema maken? ik heb hierbij het schema toegevoegd van de BeetleBot met 3v.

http://blog.makezine.com/upload/2008/12/beetleBot/beetleBot-2a.jpg

alvast bedankt,
lars

Die rechterbatterij gaat veel sneller leeg zijn dan de linker...
Motortjes krijgen trouwens maar 1.5V in oorspronkelijke schema (als ik niet fout zit te kijken).

'n 6 volt motortje op 9V... dat zal een wat kortere levensduur opleveren... maar op 1.5V doet 'ie wss niet zo veel... (je kunt het 's proberen, misschien werkt 't)

maargoed. Je zou die 9V blokjes gewoon zo aan kunnen sluiten als de 1.5 batterijen. + en - staat er bij... (ronde dopje van 9V ding is +). En dan hopen dat je motortjes het gewicht v.d. batterijen kunnen hebben...

Hallo

Lucky Luke heeft gelijk maar als je het veranderd als volgt dan loopt
elke motor op een eigen batterij zolang de sw niet bediend zijn:

Als je de 2 motoren met de + aan elkaar zet en aan de + en - van de batterijen en het NC kontakt sw 1 naar de - van baterij 1. Het NC kontakt sw 2 naar de + van batterij 2. Het NO kontakt sw1 naar de + van batterij 2.Het NO kontakt sw2 naar de - van batterij 1. Dan lopen bijde motoren op een batterij en is niet de een leeg terwij de ander nog nieuw is.
Sorry dat ik het zo uitleg maar mijn teken prog. liet het afweten wordt dus opniew installeren.

GR