Beste mensen,
3 weken terug is er een subwoofer in mijn auto gebouwd. De subwoofer doet het verder prima, en de boxen in eerste instantie ook. Maar nou had ik gister de radio aan (redelijk normaal volume) en toen viel opeens de rechter box weg? Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen? (Ben zelf niet zo handig met dat soort dingen)
Groetjes, Daan
Kunnen grofweg 2 dingen zijn , of een luidspreker c.g. aansluiting of je eindtrap is kaduuk (m.i. grootste kans)
Luidsprekerdraden van links en rechts op de radio verwisselen en kijken of de fout mee gaat.
Fout blijft in dezelfde kant: radio stuk.
Fout gaat mee: fout in bedrading of luidspreker. In dat geval: luidsprekers zelf verwisselen en kijken of fout mee gaat.
Zo ja: fout in luidspreker; anders: fout in bedrading.
(je kunt de luidsprekers natuurlijk ook testen via een stuk verlengkabel, dan hoeven ze er niet meteen uit)
Hee mensen het is al opgelost. Het is een vrij oude auto, dus ik heb de kroonsteentjes vervangen, nieuwe draden aan gezet en nieuwe radiostekker eropgemonteerd. Nu klinkt ie weer als een discotheek!
Gooi de kroonsteentjes er uit, je kan wachten op nieuwe storingen. Doorverbinders gebruiken, en de juiste tang.