laptop tv-out

Zeg jongens, nu mijn belproject af is wou ik iets nieuws proberen.
Ik heb een occasie dell-latitude laptop met een tv-out aansluiting. Dit is zo'n stekker met 4 pinnekes in een cirkel, kortom de standaard aansluiting van al zo'n multimedia spullen...
Maar, de tv die ik heb is een oude sony en die heeft alleen maar scart en coax-in... Nu vroeg ik me af, kan ik een soort verloopstukje krijgen zodat ik die laptop op die tv kan aansluiten, of is die laptop uitgang niet compatibel met die oude tv-ingang ?

When all else fails, there is always my big hammer...

er staat dat je een scart aan sluiting hebt
er zijn scart verloop stukje met een svhs uit en audio aan sluitingen
svhs is dat rondje met die 4 pinnetjes
en de audio zit apart
je kunt deze halen bij de neeste winkels waar je ook je tv e.d. koopt

check anders ff op google de layout van die pins en maak et zelf als je zo'n kabletje niet kan vinden..

PaWoN

aha ! dat is goed nieuws.
de audio apart, hmmm, dat zal dan de line-out van dat pc-tje worden...
maar euh, hoe zit dat met de resolutie en zo ? Is dat nog een beetje goed op een 63 cm black trinitron ? bijv. als we tombraider of zo zouden spelen erop ... of trekt het op niet veel ?
wie heeft er ervaring mee ?

When all else fails, there is always my big hammer...

Op de lattitude modellen kun je een standaard SVHS kabeltje aansluiten, maar bij enkele DELL modellen zitten er een aantal extra gaatjes die het mogelijk maken om (via een custom kabel) ook direct audio door te krijgen.

Op een TV zijn gewoonlijk alleen de laagste resoluties bruikbaar als je text wilt lezen. Voor gamen en films kun je een hogere resolutie gebruiken; de "wolligheid" van het TV beeld maakt het spel net wat vloeiender.