Ik wou even vraagen of iemand het elektorniche scheema heeft van MFB boxen 544 van philips.
ik heb een paar van deze boxen op de kop getik maar 1 doet het niet helemaal goed. op internet het ik me al gek gezocht naar z''n scheema maar niks te vinden.

ik hoop dat iemand me kan helpen.

als je wat heb mag je hem stuuren naar bartrot@hotmail.com

Groeten Bart R

Lijken deze op MFB 49x boxen?? Ik heb hier namenlijk wel een uitgebrijde info over. En zo niet kan je dan die ander niet open trekken en kijken wat daar in zit?? En hoe het zit?? Dan kan je kijken wat er eventueel kapot zou kunne zijn :)

het gaat waarschijnlijk over de filter?
speelt de'n box totaal nie of slecht.
als hij slecht speelt is waarschijnlijk d'en tweeter kapot of een condensator in de filter.
in het stomste geval is er een slecht contact, smijt open die handel.

[verplaatst naar Audio]

Heb het service manual voor je 4MB zip file. Zeg het maar of het in je mailbox kan.

Even zoeken met google.

Strak plan:
Bel philips
dees ik ook ik heb een paar "oude" f9218's als satelietje met tonsil woofer (jah die foamrand waarin de conus hing was vergaan). Enne perfecte feedback hoor, binnen 5 minuten had ik alles op fax. Dus kon die woofer zo bestellen bij conrad.

Enne, okeej het is verre van high end spekaers die er als front zijn, maare, op zich klinkt niet slecht.

Groetjes

Sven

Op do 25-04-2002 22:42:51 schreef derycke frederiek:
het gaat waarschijnlijk over de filter?
speelt de'n box totaal nie of slecht.
als hij slecht speelt is waarschijnlijk d'en tweeter kapot of een condensator in de filter.
in het stomste geval is er een slecht contact, smijt open die handel.

Een MFB-box is geen gewone luidsprekerbox. Philps heeft ooit boxen gemaakt met ingebouwde versterkers, waarbij op de woofer een pickup spoeltje zit om de vervorming weg te regelen met zeg maar 'anti-vervorming'. Op het moment dat er vervorming optreed IN de speaker pikt dit spoeltje dit op en wordt door een zeer snel regelsysteem de vervorming 180º in fase verdraaid opnieuw aangeboden aan de speakers, resultaat vervorming bijna weg.
Deze speakers geven een zeer goed geluid. Je hebt er ook speiale voorversterkers bij nodig om dit volledig tot zijn recht te laten komen.

kijk eens aan we hebben weer eens bij geleerd!
de firma dankt u
fred

Beste mensen,

Al is deze discussie al erg oud, ik MOET er toch werkelijk even op reageren, aangezien elke onduidelijk over MFB boxen MOET worden opgelost! Voor ALLE maar dan ook werkelijk ALLE informatie over dit schitterende systeem, verwijs ik jullie graag door naar http://www.mfbfreaks.com, de Ultieme Philips Motional Feedback Website!
Hier zijn trouwens ook ALLE schema's van ALLE modellen te downloaden :-)

Groeten,

Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Ultieme Philips Motional Feedback Website!

toppie! bedankt. ik heb thuis 4 van die boxen staan maar weer dr nog niet zo veel van. ik ga zeker een keer kijken.

Groeten Bart R.

Achterop deze luidspreker boxen zitten 2 potmeters, 1 voor 'High roll off frequency' en 1 voor 'input sensitivity'.
Vaak zijn deze potmeters door vuiligheid en ouderdom de oorzaak.
Even schoonmaken, doorsmeren of vervangen die dingetjes.
Ook kunnen er in de solderingen van de 5-polige DIN connectoren (in- en uitgang) op de print haarscheurtjes in het soldeer zijn opgetreden.
Even met de soldeerbout opnieuw hersolderen.
Het is sowieso aan te raden om de solderingen van alle grote onderdelen ff met de soldeerbout na te lopen omdat een luidsprekerbox onderhevig is aan trillingen en in de loop der jaren het soldeertin doet scheuren/barsten.

[Bericht gewijzigd door Frits Kieftenbelt op ]

Op 7 maart 2003 20:36:42 schreef offbeat:

Leuke site, maar wist je dat internet explorer niet de enige browser is? In Mozilla krijg ik alleen maar een witte pagina, meer niet.

Haai Zoeloe,

Tsja sorry.. .maar zelfs IE gebruikers hebben wel es problemen met mijn site... Ben nu eenmaal geen HTML wonder, dus een helpend handje Frontpage gebruik ik graag! Maargoed, ik zal eens kijken of ik de boel wat buitenstaander-vriendelijker kan maken....

Baloe:

Welke MFB's heb je staan? Mocht je ze weg doen, je weet me te vinden!!

Groeten,

Thomas Baur

[Bericht gewijzigd door offbeat op ]