Meerdere koptelefoons aan enkel mengpaneel

Ik begin steeds vaker gezamelijk met andere DJ's te draaien. Nu zou ik graag met een mixer (Pioneer DJM-800 / 600) twee koptelefoons aan willen aansturen. Nu was het plan om een Samson S-amp te kopen. Specs ->

Input Impedance: 100K Ω unbalanced
Max Input Level: +19 dBV
Input Connectors: Stereo 1/4” TRS phone
Outputs: (4) 1/4” Stereo 1/4”
Output Impedance: 100 Ω each output
Max Gain: 20 dB/Channel

En daarop twee Pioneer HDJ-2000 op aan te sluiten ->

Frequency Range
5 ~ 30.000 Hz
Impedantie
36 Ohm
Maximum Input
3.500 mW
Gevoeligheid
107 dB/mW

Nu is mijn vraag of ik deze koptelefoon versterker direct kan aansluiten op de koptelefoon uitgang van mijn mengpaneel. Ik twijfel hierover omdat dit versterkertje eigenlijk gemaakt is om op een line-uitgang aangesloten te worden. Als artiest maak ik geen compromissen op gebied van geluidskwaliteit over mijn koptelefoon.

Heel erg bedankt!

Het is niet nodig om een extra versterker te gebruiken.
Op het mengpaneel kun je zonder problemen twee koptelefoons aansluiten.
Gewoon een spitter gebruiken, zoiets: dus.

De aparte volume regeling is wel essentieel...
Ga je niet in de knel dat de impedantie lager wordt van twee parallel geschakelde koptelefoons? Of is dit een totaal foute gedachte?
Daarnaast zou ik het ook vervelend vinden dat als mijn Collega-DJ zijn hoofdtelefoon loskoppel ik een veel te hoog geluid in mijn oren geblazen krijg.. Of is dit ook niet het geval dan?

Dat zal zeker het geval zijn. Bufferen als je geen compromissen wilt.

Dit is btw meer een vraag voor een audioforum dan een elektronicaforum.

Op 19 maart 2010 00:57:22 schreef chriskorving:
De aparte volume regeling is wel essentieel...

Dat had je er niet bij verteld....

het lijkt mij geen probleem om die versterker op de hoofdtelefoonaansluiting te plaatsen

waarom 30 kHz?
de mens kan maar tot 20 kHz horen :p

Het schijnt dat ultrasone tonen nog meespelen in het geluidsbeeld. Je neemt ze niet bewust waar maar ze zijn er wel. Ofzo.
Verder is een beetje extra bereik nooit weg. Als je op 18khz afkapt, dan hoor je dat wel. 20khz is een twijfelgevalletje. Iets daar boven horen sommigen nog wel wat. Vroegah hoorde ik alle tonen die mijn PC geluidskaart voort kon brengen :)

heb net het antwoord op mijn eigen vraag gevonden

meestal word een versterker voorzien van een grotere frequentie bereik dan het menselijk gehoor kan waarnemen om zo lastige neveneffecten buiten het hoorbaar gebied te krijgen/houden

Kijk ook eens naar de Behringer MICROAMP HA400 4 Kanaals Koptelefoon Versterker,is goedkoper,heeft een Jack input
Dit is net als Samson een budget merk,vaak zitten er in Behhringer betere opamps dan in Samson,wat helemaal vol zit met India/china fabrikaat rotzooi componenten.

@Akino,

Ja, die heb ik ook eentje, werkt op zich goed, alleen de sockets zijn waardeloos. De elektronica is prima daarentegen.

Voor het geld wat je er voor betaald kun je niet verwachten dat ze er neutrik inzetten.

Helemaal gelijk, maar het kan wel ergerlijk zijn als het niet werk natuurlijk...