Hallo,

Ik zit met een probleempje waar ik zelf niet uitkom.
Ik heb een lichtmengpaneel Behringer lc2412 en wil daarvan de analoge output gebruiken om een zelfgebouwde ledmatrix aan te sturen (als lichtorgel gebruiken). Ik vraag me af of dit uberhaupt mogelijk is. De handleiding van het mengpaneel zegt het volgende:

http://www.uploadarchief.net/files/download/lc2412.png

Mijn vraag: wat staat er voor signaal op deze uitgangen? Ja oke, een analoog signaal tussen de 0 en 10V. Betekent dit dat als ik een kanaal toeken aan een analoge uitgang, dat deze uitgang reageert op de geluidssterkte?

Ik ga nog metingen verrichten, maar wil eerst graag weten of het mogelijk is wat ik in gedachten heb.

Vriendelijk bedankt voor reacties.

-- En nu naar buiten, de zon schijnt!! --

Geen idee. Zie de manual van de lichttafel ?
De meeste tafels doen niet aan "lichtorgelen" maar kunnen enkel triggeren op audio.

Via deze uitgang een matrix multiplexen kun je vergeten. Als je het al kunt programmeren wordt het veel te traaag.

Deze tafel kan wel "lichtorgelen". Daarvoor zitten er rechtsonderaan 3 memory's met sound to light functionaliteit. Programmeer in die memory's een preset met de kanalen die aan moeten gaan op de muziek. Zie hiervoor de handleiding.

Kort samengevat kun je het volgende doen: meer muziek = meer spanning op de analoge uitgang. :)

[Bericht gewijzigd door Stijn S op (18%)]

Dank je wel Stijn,

Aart heeft me duidelijk niet begrepen. Ik had het duidelijk niet over het aansturen van een matrix, wel over het laten orgelen van een matrix.

Ik ben zelf nog ff aan het zoeken gegaan, en op licht-en-geluid.nl vond ik al een hint. 't Is inderdaad erg simpel.

Ik had ook kunnen vragen: hoe werkt een analoge dimmerpack?
0V = lamp uit
10V = lamp 100% aan.

Nog een vraag: kun je hier nog aan filtering doen? Ik wil graag orgelen op de beat. Of is het gewoon zo dat de beat de hoogste spanningspiek op de analoge uitgang veroorzaakt en dat ik verder niet moet zeuren?

Die drie memories, gelden die ook voor de analoge outputs?

Mijn excuses dat ik het niet begreep, het is niet zo gebruikenlijk.

Als u vermoed dat mijn sterke persoonlijke afkeer van dit soort effecten meespeelt; dat kan ik niet uitsluiten .. ;) Veel plezier gewenst echter.

Hartelijk dank,

Ik vermoedde echter ook al zoiets.
Als iemand reageert op een topic met "geen idee", tja, dan kun je misschien ook beter lekker in de zon gaan fietsen in plaats van bij de pc hangen ;-)

Hum. Uw laatste opmerking komt hier vrij onbeleefd over.

Staan de gevraagde antwoorden in de usermanual van het product of niet ?

Excuus als ik onbeleefd overkom, maar ik bedoel:
als ik op een topic geen juist antwoord weet, dan antwoord ik eenvoudig gewoon NIET. Dat laat ik dan aan iemand over die er wel verstand van heeft.

Het ging er mij ook niet om of het antwoord in de manual zou staan, die had ik zelf al bekeken, ik zocht bevestiging van iemand met kennis van zaken. Zie starttopic.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (24%)]

Op de 25-polige connector staat het signaal voor 24 dimmerkanalen. Op pin 1 staat een signaal voor kanaal 1. 0 Volt betekent dat de lamp uit is. Staat er 10 Volt op, is de lamp 100% aan. Het signaal wordt aangeboden aan analoge dimmers, dimmers die een ingang hebben van 0 - 10 Volt. Pen 25 is dan de gemeenschappelijke aarde. Als je het audiosignaal dus filtert in verschillende frequenties en die per kanaal aan de dimmers aanbiedt (na versterkt te hebben want je hebt max. 10 Volt nodig) heb je het gewenste resultaat. Overigens: het werkt alleen met een positieve spanning van 0 - 10 Volt.

Helemaal duidelijk!

Maar ik begrijp nog steeds niet helemaal goed, hoe die 25 (15 in mijn geval) uitgangen gestuurd worden.

Kan ik het zo zien:
De 0 tot 10V hangt direct af van de schuif op het mengpaneel
Dus schuif dicht: uitgang 0V en lamp uit
schuif helemaal open: uitgang 10V en lamp 100% aan.

Ik ben juist op zoek naar een uitgang waar een al gefilterd signaal uitkomt. Dit signaal wil ik dan gebruiken om er een partijtje leds mee aan te sturen.

Als dit niet werkt, kan ik dus beter zelf een filtertje bouwen en de uitgang hiervan gebruiken om te lichtorgelen.

Graag nog een reactie hierop aub.

Alvast hartelijk dank.

1. Defineer 'lichtorgelen'
2. Lees de handleiding opnieuw!
3. Lichttafels zijn geen apparaten die je aanzet zodat alles automatisch begint te knipperen. Dat moet je zelf programmeren! Hooguit dat een chase kan reageren op een audio-input .... :r
4. Ik ben het met Aart eens, dit soort effecten falen.
5. Lees die handleiding nou maar opnieuw.