Hallo
Weet iemand hoelang de ontwikkelaar voor printplaten goed blijft? ik kocht vandaag zo een zakje, de uitleg is in Frans, en wat ik eruit begrijp is dat je de inhoud v/h zakje in 1 l. water van 20° moet doen. Maar eenmaal met water vermengt hoelang blijft dat spul dan goed? iemand een idee?
mvg William
Erik
In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.
joe hoeft niet precies alles erindoen hoor... ik heb van die maatschepjes en ik doe er 1 eetlepel met een klein beetje extra in een cola fles water erbij en schudden tot de hele zooi weg is ... ik heb mensen horen zggen dat je het op een donkere plaats moet bewaren.. dus ik uitgeprobeerd maar na ander halve week vern**kte het al mijn printplaten 
Franky
Welke kant gaan we op?
het is als je het gewoon goed afsluit van de lucht heel lang houdbaar ik bewaar het zelf in een appelmeos pot en staat nu al weer enkele maanden en gaat perfect
Op vr 26-04-2002 19:50:03 schreef Franky:
het is als je het gewoon goed afsluit van de lucht heel lang houdbaar ik bewaar het zelf in een appelmeos pot en staat nu al weer enkele maanden en gaat perfect
Bedankt, maar wel bewaren in het donker zeker??
William
"heb mensen horen zggen dat je het op een donkere plaats moet bewaren.. dus ik uitgeprobeerd maar na ander halve week vern**kte het al mijn printplaten" - schreef Erik, dus NIET in het donker bewaren
Franky
Welke kant gaan we op?
ik bewaar het niet bijzonder in het donker staan een beetje in het schemer maar zorg er voor dathet luchtdicht is afgesloten en er niet te veel lug bij in zit!! het reageert namelijk met lucht!!!
Op za 27-04-2002 23:54:44 schreef Franky:
ik bewaar het niet bijzonder in het donker staan een beetje in het schemer maar zorg er voor dathet luchtdicht is afgesloten en er niet te veel lug bij in zit!! het reageert namelijk met lucht!!!
Bedankt voor de goede raad, ik ga vandaag mijn eerste ets maken op fotobasis. Ik kreeg ook een goede werkwijze om de juiste belichingtijd te bepalen aan de hand van een proefstrook rekening houdend met de kracht van de lamp, de afstand v/d lamp tot de gevoelige plaat en de UV doorlaatbaarheid van de slide of de glazen plaat, eenvoudig maar je moet het maar weten.
mvg
William