DJohnny
Als je ampje piept en kraakt, is DJohnny die hem maakt... Kom alleen niet om garantie, want dan is DJohnny met vakantie!
Ik heb een Numark MP102 CD speler. Deze speler heeft als klacht dat het linker kanaal een paar dB zachter klinkt dan het rechter.
De speler is voorzien van gebalanceerde (XLR) uitgangen, ongebalanceerde (Cinch, in de volksmond ook wel tulp genoemd) uitgangen en een digitale coaxiale uitgang.
Op alle uitgangen (ook de digitale) doet dit probleem zich voor.
Waar kan ik het best op zoek gaan naar dit probleem? Alvast mijn dank.
Mvg
John
Als het ook met digital out optreedt, dan zou ik de fout buiten de cd speler zoeken.
In dit signaal is er nog geen onderscheid in links en rechts, dat komt pas na D/A conversie.
DJohnny
Als je ampje piept en kraakt, is DJohnny die hem maakt... Kom alleen niet om garantie, want dan is DJohnny met vakantie!
Sorry, ik heb mezelf vergist. De digitale uitgang is gelijk, het CDtje wat ik er toevallig inhad was een beetje "schuin" opgenomen. Heb net een cdtje gebrand in mono en dan blijft de digitale uitgang gelijk. Het zit dus in het analoge gedeelte. Wat kan dit zijn? De DA converter?
Overigens, normaal stel ik dit soort "meetbare" vragen niet op dit forum omdat ik zelf liever aan de slag ga. Maar de speler zit nu ingebouwd in een flightcase (natuurlijk altijd onderop
) waarvan ik zowiezo al een dag werk heb om hem te demonteren. Daarnaast kan
de muziekinstallatie niet gebruikt worden omdat ik dan alles uit de kist ligt.
Vandaar dat ik zoveel mogenlijk vantevoren te weten wil komen zodat ik de storing zo snel mogenlijk kan oplossen en de muziekinstallatie weer in bedrijf kan nemen.
[Bericht gewijzigd door DJohnny op (48%)]
Op 6 april 2010 11:18:57 schreef DJohnny:
Ik heb een Numark MP102 CD speler. Deze speler heeft als klacht dat het linker kanaal een paar dB zachter klinkt dan het rechter.
Is deze verzwakking frequentieafhankelijk?
DJohnny
Het lijkt erop van wel, ik heb een CDtje gemaakt met diverse tonen. Bij 1KHz lijkt het gelijk maar bij bijvoorbeeld 150Hz zit er een verschil van ongeveer 2dB tussen links en rechts (dit verschil lees ik af aan de level meters op de QSC eindversterker, deze zullen misschien ook niet helemaal gelijk zijn maar het verschil is wel hoorbaar) en meetbaar met de scoop wanneer ik beide kanalen ga vergelijken met elkaar.
DJohnny
Zoiets dacht ik zelf ook, alleen is de speler net een jaar oud (3 weken over de garantie). Zouden die elco's al zo snel versleten kunnen zijn? Ik hoop morgenavond te kunnen posten, eerst de boel uitbouwen (en daar hik ik behoorlijk tegenaan
)!
DJohnny
Ja ik hoorde het ook al van Akino. Hij gaat er morgen uit en richting de winkel waar ik hem gekocht heb, ik ging er vanuit dat er maar 1 jaar garantie opzat. Ik wil iedereen toch weer bedankten voor zijn/haar bijdragen aan mijn probleem! Super dit forum, blijf het zeggen!
DJohnny
Om jullie op de hoogte te brengen van de (succesvolle) afloop:
De fabrikant of importeur heeft het defect aan de MP102 erkend en de winkel opdracht gegeven om mij een nieuwe te leveren. Dit is inmiddels gebeurd en mijn probleem is dus opgelost!
Vind het alleen jammer dat ik het zelf niet heb kunnen oplossen,
geeft toch in zekere zin en onbevredigend gevoel! Maar goed,
ik kan weer vooruit. Iedereen bedankt voor zijn/haar inbreng!