Hi,
mijn kookplaat is stuk. Op de print met de relais is R4 (ptc) ontploft. Tevens is de IC TNY266GN stuk gegaan. Deze IC hoop ik ergens op het internet te vinden.(als iemand een adres geeft, steeds welkom. Het probleem is echter R4, ik kan niks meer aflezen. Heeft iemand dergelijke print en is hij zo goed eens de gegevens af te lezen. Alvast dank.
Marc
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Zoals gezegd, weet je zeker dat het een PTC is en geen NTC? Als het een inschakelstroombegrenzing is, is het een NTC. Als het een sensor is of een opstartweerstand, is het een PTC. Hints voor de schakeling rondom het IC zijn in de datasheet te vinden.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (32%)]
smd: graag contactgegevens van de japanse winkel, alvast dank
maartenbakker: ptc of ntc ? het is een blauw schijfje waarvan ik nog enkele letters kan lezen. ?TC en 350 (de 3 kan ook een 8 zijn)
alsook 0727 maar dat is waarschijnelijk de productiedatum
marc
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
blauw klinkt als ptc , is het een gladde buitenkant of meer grof . en is een miele niet net als bijna elk ander inductietoestel bestaande uit 2 dezelfde printen voor ieder 2 pitten aan te sturen die gescheiden zijn . dus kun je vergelijken op de andere print .
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Of vertellen waar deze in het circuit zit. Ik heb de datasheet van de TNY26x bekeken, en daar is geen sprake van een opstart-PTC en ook niet van een NTC in serie met de ingangsspanning. Hij kan natuurlijk alsnog voor dat laatste gebruikt zijn, maar ook compleet ergens anders in het circuit hangen.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
die voedingen kunnen niet tegen stroomuitval en weer terug na 0,5 seconde dat nekt wel meer voedingen . let ook op de elco's daar een keramische plaat heet wordt vanbinnen .
maartenbakker
Golden Member
Ik sluit me daarbij aan. Een PTC als zekering, dat was de mogelijkheid die ik nog over het hoofd gezien had.
als ik de datasheet bezie bestaan er drie versies van de C850, nml. 80°C met rood of zwarte opdruk en een 120°C of 130°C met witte opdruk. Of het om een 120 of 130°C versie gaat is dus moeilijk uit te maken gezien voor beiden een witte opdruk wordt gebruikt.
Volgens de datasheet zijn de hoogte en breedte anders voor de 120 en 130 graden versie. Vandaar dat ze in dezelfde kleur gemaakt kunnen worden.
Veel succes!