Mijn Bosch wasmachine model Logixx 8 Sensitive (WAS32741NL/18) gaf tjdens de was FOutcode F43. Volgens de gebruiksaanwijzing betekent dat "Motor defect". De motor is gemaakt door een monteur.
Echter de wasmachine blijft code F43 geven!
Heeft iemand een oplossing. Garantie is inmiddels verlopen.
Alvast dank.
Aziem
Als de monteur de motor heeft gemaakt volgens zijn zeggen en hij het nog niet doet is er meer aan de hand .
Maar de monteur doet zijn werk niet goed .
Over de garantie gesproken hoe oud is de machine werkelijk want je mag er van verwachten dat een huishoudlijk apparaat min 5 jaar mee gaat .
Kijk maar eens bij de consumentenbond.nl of bel ze wat je rechten zijn .
En wat s.oldeerbout al zei je mag met een beetje redelijkheid als de motor binnen een jaar kapot gaat na reparatie toch wel garantie verwachten of een coulance regeling .
[Bericht gewijzigd door daandc op (19%)]
Bosch geeft 2 jaar garantie. Die is verlopen.
Uiteraard is er garantie op de reparatie.
Maar de monteur heeft de motor draaiend l;aten zien, wat eerder niet het geval was.
Dinsdag ga ik naar de Bosch dealer voor verdere info.
Ik dacht meer aan het resetten van de foutcode o.i.d.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
de stekker eruit halen en op centrifugeren zetten , doet hij dan niet meer als pompen dan is er meer aan de hand . ook kan de sensor stuk zijn die de motor ziet draaien en dus het toerental afleest .
en als je veel wast dan kunnen de koolborstels op zijn. die zijn makkelijk te vervangen en kosten 35 euro of minder . als je de machine op centrifugeren zet en dan een keer de machine 5 cm naar achteren duwen en op de pootjes terug laten valllen dan kan de motor ineens weer werken , dan is de kans erg hoog dat de koolborstels op zijn . hij zal dan wel weer uitvallen dus hou daar rekening mee .
Hardware matig schijnt nu alles in orde te zijn..
De koolstofborstels zijn nog goed.
De motor vertoonde eerst een schroeiplek en de verbinding, volgens de monteur was het de condensor, bij de schroeiplek was doorgebrand. Hij heeft het gesoldeerd maar deed het nog niet. De motor heeft hij toen meegenomen en naar zijn zeggen gerepareerd en draaiend gezien.
Na terugzetten kwam de foutmelding terug. Nu gaat hij bij Bosch verder informeren.