Hallo,

Ik wil binnenkort beginnen aan een tda 7294 versterker. Ik wil de bridge uitvoering gaan gebruiken zie afb.25. Nu is het zo dat ik vastloop op de mute/standy aansluiting. Ik heb veel zitten googlen en zoeken, maar ik weet het nog steeds niet zeker.

Als ik het schema zie http://www.datasheetcatalog.org/datasheet2/a/0scgel8exqr094jlw9qfjx9qj…, denk ik zelf dat er gewoon een +...V signaal op moet?

Als iemand het weet, graag laten horen:D

Alvast bedankt!!

Veel zitten googlen.....

Gewoon de datasheet lezen en je weet wat je er mee moet aanvangen. Bij dat schema staat alles al bij om een nette power-on/off sequence te maken zoals ze die zelf voorschrijven.

Door het signaal gewoon aan de V+ te hangen krijg je een turn-on delay vanaf het moment dat de voedingsspanning opkomt. (hopelijk is de delay lang genoeg om geen geplop te krijgen)

Indien de delay pas moet starten vanaf dat de voedingsspanning pas volledig aanwezig is: Zener gebruiken.

Nouja omdat ik het zelf niet zeker wist, heb ik andere projecten gezocht met hetzelfde ontwerp. Maar ik wou het gewoon even zeker weten.

Dus als ik het goed begrijp met die zenerdiode. Gebruik ik er bijv. een van 25 volt (weet de reeks niet uit mn hoofd) bij een 25 volt spanning. Ik kan me vaag herinneren dat er dan ook nog een weerstand aan moet naar de ground. Hoe bereken ik die?

Ieder geval bedankt voor je reply:)

Zener natuurlijk niet te krap nemen zodat dat ding, niet er de brui aan geeft als de voeding wat instort.

Zorg er gewoon voor er wat stroom kan lopen zodat de zener, euhm, deftig zenert. 10mA ofzo, let op de dissipatie van weerstand & zener zelf.

Is deze brug schakeling ook geschikt voor gewone luidsprekers ipv subwoofers?

Voor de versterker maakt het geen moer uit wat voor luidspreker (of andere belasting met de juiste impedantie) er aan zit.