westhost project 94a mengpaneel. voorversterker nodig of fout gemaakt?

Hallo, ben ik weer

Ik heb het mengpaneel van Rod Elliot gemaakt (project 94a)

deze dempt alleen het geluid heel erg. Met mijn telefoon eraan moet ik mijn telefoon op max zetten om het een beetje hoorbaar te maken. En dan nog is er amper bas. Detoonregeling doet het (waarschijnlijk daardoor) niet goed. De Bass potmeter haalt niks uit en als ik de tonen wegregel gaan lang niet alle tonen weg (alleen de hoogste).

Kan dit alles toegeschreven worden aan niet afgeschermde kabels (tussen de potmeters en de print). Of is het wat anders

Kan dit mengpaneel bijvoorbeeld niet rechtstreeks op een versterker worden aangesloten

Misschien is het ingangs signaal te zacht.
Je kan de versterking van de 1e opamp vergroten door R105 te verhogen.
Probeer eens een weerstand van 100K

is een telefoon signaal op max volume te zacht denk je?

100k zit er overigens al in
Ik heb project 94A gedaan. die heeft een paar andere waardes als 94. waaronder de input die al 100k is. Ik kan het wel eens proberen met een grotere.

Maar is het een groot probleem dat de draden tussen de potmeters niet geisoleerd zijn (losse aders uit telefoonsnoer). lijkt mij niet eigenlijk.

het zou redelijk logisch zijn als er ruis oid zou optreden, maar demping?

ik ga de weerstand morgen eens proberen te verhogen

Niet gewoon ergens een foutje in waarde / opbouw?

Hoe wordt het geheel gevoed?

hij wordt gevoed door mijn labvoeding op 22v. met daartussen een spanningsdeler om de 'ground' te creeren.

ik ga even speuren door de weerstanden

Hoe heb je die spanningsdeler precies gemaakt? Ik mag hopen dat het meer is dan een weerstandsdeler?

ha, dat gaat niet werken de "belasting" van je spanningsdeler (dus je mengpaneel circuit) zorgt ervoor dat je geen symetrische voeding meer over hebt, zelfs als je spanningsdeler een impedantie heeft van minder dan 1/10 van je mengpaneel.

ik heb de link niet bekeken maar als er een opamp in zit heb je goede kans dat het dan wel werkt, sommige kunnen namelijk niet goed tegen een niet-symetrische voeding.

of probeer desnoods met een echte symetrische voeding.

wat ook een probleem kan zijn is dat je telefoon crap is of geschikt is voor een headset (4 of 5 polige jack) en dat je nu net het verschil tussen links en rechts door je mengpaneel jaagt. Dat is vaak ook alleen maar galmig hoog en zonder bass. indien ja, lekker laten zitten, heb je ook nog een surround sound functie:P

Mijn telefoon doet het prima.
Als input rechtstreeks op de versterker werkt het prima.

Het mengpaneel bestaat eigenlijk alleen maar uit opamps. Overigens heb ik deze voeding (ja een weerstandsdeler) ook gebruikt voor de versterker (tda2030a brug).

De symmetrische voeding is namelijk nog niet klaar. hij moet nog gezekerd worden. Tot die tijd vindt ik het toch wat onprettig ;-)

die schakeling zou ik ook wel eens kunnen proberen.

Een virtuele ground met een weerstandsdeler kan alleen werken met een bufferelco (4700μF) over elke voedingsspanning heen, maar dan nog is het alles behalve stabiel.