Hallo,

Ik wil een animatronic maken (25 cm groot)zoals dit filmpje met precies dezelfde bewegingen: http://www.youtube.com/watch?v=DeqyUxgWMHk.

Nu is de creatieve kant geen probleem maar de techniek ervan.

De bedoeling is dat straks met 1 druk op de knop een automatische programma wordt afgelopen.

Ik ben een beginner maar ik denk dat dan met servo's het beste is?
Weet iemand een controller die zonder pc kan werken waarbij deze bewegingen met servo's kunnen aangestuurd?

Ik hoor graag wat de mogelijkheden zijn!

Mvg Alexander

Je kan het met ponskaarten doen, maar met een microprocessor gaat ook goed.

of zoals in de efteling.... met wiel met nokken... en dan met kabels en stangen....

Als je naar deze site gaat http://www.picbasic.nl/ staat alles mooi uitgelegd hoe je servo's kan aansturen.

Dat zijn nogal wat bewegingen. Mogelijk is het iets om eerst met 1 beweging te beginnen en dat te gaan uitbreiden. Ik zie al 5 assen in het filmpje, het lijkt me niet handig om dit allemaal via losse motortjes/servo's te gaan sturen maar de optie van Arjan lijkt mij handiger. En als ze zo in de efteling ook werken, kan je over die techniek vast wel meer info vinden via google..

[Bericht gewijzigd door MAH op (26%)]

Hallo,

Bedankt voor de reacties.

De techniek met de nokkenwielen is me bekend, die heb ik namelijk al toegepast in een figuur en hond zie filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=1RuuIKrFNpM
De bewegingen zijn vrij soepel maar het heeft veel ruimte nodig en hardware.... nu wil ik dat compacter doormiddel van servo's (in de efteling is het figuur in het filmpje van de beginpost ook met servo's aangedreven)

Ik heb al eens gelezen van een Arduino Duemilanove, is deze hiervoor geschikt eventueel?
Want in het filmpje zie je dat de bwegingen versnellen en weer langzamer gaan, en een automatisch programma kan hiermee?

Hoe de servo's in te bouwen etc weet ik maar nu nog de aansturing......

Mvg Alexander

De bewegingen ;

Hoofd links-rechts
Hoofd op neer