Ik heb mijn thermostaat van mijn bosch koelkast vervangen. helaas vries de koelkast nu ipv gewoon koelen. de thermostaat heb ik via handyman besteld is is gelijk aan de thermostaat die ik heb verwijderd. wie weet mijn probleem op te lossen?

Henk

heb je de punt van de metalen draad wel ver zat in de buis gestopt waar de oude inzat ? deze schakelt uit met ong -15 en zit tegen de achterwand aan en langs de verdamper . dus zit die niet ver genoeg dan blijft de koeler lopen .

In aanvulling op testman, is de thermostaat echt het zelfde type??. Sommige koelkasten gaan beroerd op niet originele thermostaten. anders inderdaad voeler controle.

het kan idd , dat het een vriezer type is en die schakelen pas bij -35 graden .

hoe kan ik dan zien of het een vriezer thermostaat is? ik heb op internet, a.d.h.v. het type nummer van de koelkast een type nummer gemaild gekregen welke ik bij handyman heb gekocht, moet goed zijn volgens mij. tevens zit de voeler tot bijna eind in buisje, maar zal dit checken. zijn er nog andere mogelijkheden?

henk

weinig, als je voeler echt goed zit moet het haast wel dat het niet de juiste is. Zelfde merk?? Zo ja dan ook het typenummer!!!!

er is nog een optie , en dat is een draad verkeerd aangesloten . er zit vaak ook een schakeldraad op die het lampje uitzet op de 0 stand , en dan blijft je motor lopen zolang de thermostaat aan is .

ok ik denk dan toch dat ik de verkeerde heb maar kan niet vinden welke thermostaat ik dan wel moet hebben voor een bosch koelkast kir 2074 070220 6001 eu 00945270. (heb nu een 170219 type thermostaat)wie weet 't wel?

henk

Ik kan de thermostaat 170219 vinden, echter geen uitgebreide informatie. Ik zou er gewoon een reparatie thermostaat Ranco VI 109 inzetten. Kost ook nog zowat de helft van de 170219

Wat was de eerste klacht aan de koelkast voordat je de thermostaat verving?