Ik heb een afzuigkap ( schouwmodel) en hij deed het altijd prima
Ineens van de week terwijl hij aanstond , leek het alsof de motor ineens heel zacht ging draaien .
Nu heeft mijn man 'm open gemaakt en de motor doet het wel , maar alleen nadat ik m zelf een slinger heb gegeven.
Kan iemand mij vertellen wat dit kan zijn ???
Ik heb alle standen geprobeert en nergens draait hij gewoon vanuit zich zelf , maar alleen als je m een slingertje geef.

Als deze motor een condensator heeft dan is de kans groot dat deze vervangen moet worden.
Merk en type kan helpen.

[Bericht gewijzigd door S.Oldeerbout op (13%)]

Ja inderdaad das niet handig dat ik dat er niet bij vermeld heb .
Het merk is een Etna , maar een type 4410CRVS

Zoals S.Oldeerbout al zei: zit er een (start)condensatortje aan de motor?
Dan is die kaduuk, elke goede electronicawinkel heeft ze, paar euro.

Zo niet, is het een motor met aanloopwikkeling?
Twee mogelijkheden:

1) Aanloopwikkeling heeft afschakelcontact, dat wikkeling uitschakelt bij bereikt toerental. Kontakt blijft open hangen.
Zoeken, waar dat kreng zit, maar daarvoor moet je waarschijnlijk de motor eruit bouwen en uit elkaar halen, want schakelaar zit op draaiend gedeelte van de motor..

2) Aanloopwikkeling verbrand, niets aan te doen, nieuwe motor, dus terug naar waar ie gekocht is of direct naar de webside van Etna.

Sterkte

Oke iedereen bedankt voor de snelle reacties
Inmiddels is de buurman er ook al bij ( die heeft er iets meer verstand van ) en ze gaan nu de door jullie gegeven optie na
Ik laat van me horen of het heeft geholpen , of dat er gewoon een nieuwe bestelt moet worden
Bedankt zover