Mijn versterker die ik gemaakt heb met een 9V batterij vind ik dus niet goed..
(http://www.circuitsonline.net/forum/view/85814)
In de winkels kan je speakers kopen die je op een mp4 kunnen aansluiten en die geen batterij nodig hebben...
Hoe werkt dat dan?
Ik ga mijn 2 x 1Watt speakers van de niet zo goede project gebruiken.

Op mijn mp4 staat: Li-ion Battery 3,7V/550mAh
Mijn speakers zijn: 8ohm en 1Watt

De stroom door de speakers: I = √ (P/R) = 353,55mA
Spanning over de speakers: U= RxI = 2,83V

Kan ik dan 1speaker in serie zetten met een weerstand die de rest van de spanning over zich neemt? Ik denk van niet want de stroom veranderd ook door het ritme van het muziek dat moet afgespeeld worden..

Hoe los ik dit op?

Mvg
Bollaert Jonathan

Die losse speakers zonder voeding zijn gewoon (zouden moeten zijn...) hoogrendement speakers die ook nog eens in een goede klankkast zijn ingebouwd (zouden moeten zijn). Een laagrendement speaker produceert gewoon te weinig geluid.

De reden dat ik er steeds 'zouden moeten zijn' bij zet is dat er heel erg veel goedkope rommel wordt geproduceerd en er maar een paar écht goede speakers zijn. Die zijn dan ook meteen redelijk aan de prijs.

Sluit je speaker gewoon rechtstreeks aan op je MP4, dat ding kan toch niet zoveel vermogen leveren dus je speaker gaat niet kapot. Hooguit gaat de eindtrap van je speler kapot. Oortelefoontjes hebben namelijk een impendantie van 3x32 ohm terwijl je speaker maar een paar ohm is.

[Bericht gewijzigd door mbbneon op (24%)]

Hoe verbeter ik het rendement of inpedantie dan van een speaker.?