Ach, voor een harddisk word ik nog wel vrolijk van zo'n grote mate van luchtdemping.

Ik heb ook wel 's een laptophdd in een bubbelenvelop gekregen. Werkt nog steeds.

Ik sta er ook elke keer weer versteld van wat die dingen tegenwoordig kunnen hebben.

Vroeger iets van 100G, dat is een val van ongeveer 1cm op een betonnen ondergrond (0.1mm indrukking tijdens het vertragen). Tegenwoordig meer richting de 1000G (als ie uitstaat).

Deze kan 0 G hebben, er zit namelijk een auto-destruct in! Ergens zit een ontwerpfout want mensen die ik erover heb gesproken geven aan dat dit model (het heeft een ingebouwde usb3 verbinding) met bosjes defect raakt na 2 a 3 maanden gebruik. Het begint met delen van de index en gaat daarna verder naar de bestanden zelf. Dit model wordt opeens vrijwel nergens meer verkocht maar ze willen het ook niet terug nemen. screwed

@maartenbakker, het geheel is van Western Digital (dus inclusief doosje). Voor opslag dacht ik iets van een goed merk te kopen. Het is een all in one, dus usb3 verbinding zit rechtstreeks in de behuizing, er zit geen sata poort oid op. Plasticje erom tegen krassen etc, thats it. type P/N: wdbacx7500abk-00 S/N:wx21A9166741 en dan onder de streepjescode 0913H R/N:C4B aaacca

[Bericht gewijzigd door MAH op (31%)]

Om welk merk en type gaat het?

Soms kan je de uit de externe behuizing gedemonteerde schijf voor garantie naar zijn eigen fabrikant jagen, je zou er altijd even een serienummercheck op kunnen doen.

Verder een kwestie van gebruiken (desnoods gewoon random wat lezen en schrijven) tot hij opnieuw stuk gaat en dan hopen dat je een nieuwe model krijgt.

Wat de verpakkingen betreft: De fabrikanten verschillen kennelijk nogal van mening wat nodig is. Seagate heeft mooie grote dozen met goed vulmateriaal onder de klinkende naam "Seashell". Hitachi doet het met een klein doosje en een paar kartonnetjes. Nou heb ik opzich wel vertrouwen in de schokbestendigheid van die dingen, maar toch...

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (13%)]

Op 6 oktober 2012 14:10:46 schreef Lucky Luke:
Ik heb ook wel 's een laptophdd in een bubbelenvelop gekregen. Werkt nog steeds.

Dat heb ik vorig jaar ook gehad, net nieuwe hdd in de laptop en dan met je voet in de kabel van de netvoeding blijven hangen.
De enigste schade was een usb-stick die gewoon letterlijk in tweeën was gebroken, dag huiswerk:(

Op 6 oktober 2012 00:31:50 schreef guidob:
[...]Welke malloot heeft dat lopen stickeren..

Dat heb ik ook gehad bij pollin, een zakje met 10 DF10M DIL gelijkrichters besteld en ik had zakje met 10 BYX 55 gekregen netjes gestickerd aan beide kanten met twee verschillende stickers (één keer met DF10M en één keer met BYX55).

Gelukkig hebben ze een goede klantenservice, een belletje en je krijgt nieuw spul.

Op 6 oktober 2012 18:13:00 schreef maartenbakker:
Wat de verpakkingen betreft: De fabrikanten verschillen kennelijk nogal van mening wat nodig is.

Maar ook in wat noodzakelijk is: De fabrikant wil dat z'n disk in 99% van de gevallen heel aankomt. In die 1% van de gevallen sturen ze wel een nieuwe. Kosten verpakking + kosten verzending grote dozen > 1% waarde disks? dan kan de verpakking kleiner.

Bij harddisk-recovery.nl gaat het om de data. Fabrikanten verzenden lege disks. Die zijn vervangbaar.

tja, maar HD recovery is dan ook een TOP toko :P:P
net als Bitwizard trouwens. BTW, bijna vergeten maar ff illegaal langs deze weg en preliminary: het worden die 2 weken waarsch.. Maandag hoor ik definitief

Op 6 oktober 2012 17:41:14 schreef MAH:
Dit model wordt opeens vrijwel nergens meer verkocht maar ze willen het ook niet terug nemen. screwed

EU regels bieden sowieso minimum garantie termijn en 'redelijke verwachtingen', daar kun je als leverancier gewoon niet onderuit. Ongeacht wat de kleine lettertjes zeggen.

Dus als 't binnen garantie valt, gewoon staan op reparatie / vervanging, en evt. dreigen met juridische stappen / consumentenprogramma :o oid.

Ze hoeven je niet het exact zelfde model te geven; een gelijkwaardig (of beter/groter ;) ) alternatief van dezelfde fabrikant (of evt. een andere fabrikant, als je daar mee accoord gaat) is ook goed.

[Bericht gewijzigd door alex278 op (30%)]

Ze hebben hem nu vervangen voor hetzelfde model, al moest het wel even uit hongarije gehaald worden. Maar dat is juist het probleem, ik wil geen schijf gebruiken als ik sterke twijfels heb bij de betrouwbaarheid. Hij zal het nu doen, maar over een paar maanden nog? Deze keer heb ik de meeste data kunnen redden, de vraag is of dat de volgende keer weer zo is. En om er nu maanden lang iets mee te doen om te kijken of hij weer stuk gaat, gaat me weer wat ver.

Maar dit gaat steeds meer lijken op een IT-discussie en we dwalen af van het onderwerp 'vreemde verpakkingen' en daar houden onze mods niet zo van. Terug ontopic maar weer?

Tsja, toch is excercisen de aangewezen methode om slechte schijven te doen falen.

On-topic: Domweg excercisen is ook een methode om verpakkingen te testen. Gewoon handelingen herhaald (gemechaniseerd) uitvoeren en kijken of de inhoud na afloop nog heel is.

Niet echt een verpakking. Maar de chinezen hebben me toch gehad:
http://joris8en.be/co/BT.JPG

Hij werkt wel :)

Ojeke

:+

[Bericht gewijzigd door WilToyo op (50%)]

Wat kostte dat ding ? Ik zoek ee degelijk behuizinkje, niet voor bleutooth, maar voor een programertje. Al het goedkoop genoeg is...
blijft er een bluetooth zendertje voor een leifhebber over .... ;)

De grote C heeft die dingen. Geen nummertje bij de hand, maar ik heb er wel eens een paar besteld.
Deze jongens hebben ook mooie enclosures. Misschien ook wel weer met een leuke verpakking waardoor het on-topic blijft ;).

Edit: ff zoeken: nr. 531275

Ik had hetzelfde dongeltje bij dx vandaan, ook met zo'n nep antenne.
http://dx.com/p/bluetooth-2-0-usb-dongle-with-antenna-7?item=2
Kan inderdaad een leuk behuizing'kje zijn voor een projectje.

Het was wel geen Chinezen, maar gewoon in Nederland.
Maar dit krijg je als je 1,5Kg etsmiddel + een trafo van een aantal kilo en een IC in 1 doos stopt.

http://i47.tinypic.com/2qi8rib.jpg

Dit IC zat wel in een stukje IC schuim geprikt, maar dat had niet geholpen. Hij was er net als een nietje door en omheen gevouwen....
Maar ik heb hem nog recht gekregen of hij werkt...., geen idee, nog niet getest.

Die heeft flink met z'n tenen klem gezeten.
Zat die gewoon in een zakje?

Er bestaan van die geleidend hardplastic blokjes die om een IC heen kunnen, nu snap ik ook waarom.

Ach, een stukje piepschuim of golfkarton met een stukje tape doet al wonderen.
Het is als een Chihuahua samen in een kooi met Rotweilers stoppen.

Op 25 oktober 2012 17:20:33 schreef zipgo:
Het was wel geen Chinezen, maar gewoon in Nederland.
Maar dit krijg je als je 1,5Kg etsmiddel + een trafo van een aantal kilo en een IC in 1 doos stopt.

....

Ik denk dat ik ook wel weet waar die dan vandaan komt. Had er laatst ook een met wat kromme poten !

Ik zou er kromme tenen van krijgen >:)

@Ojeke: ik heb even goed gelachen om die bluetooth dongle :) Iedereen zal met die antenne zitten te frummelen voor betere ontvangst, haha.

@zipgo: heb je geen contact gehad met de verkoper? T is wel erg slecht als ze hier niks aan doen! T ic-tje nu heel voorzichtig behandelen en zolang alle pootjes eraan zitten doet hij het waarschijnlijk wel.