Hallo allemaal,
ik heb hier nu een Kr-v5570 receiver staan van Kenwood met een beetje een raar probleem.
Als ik em aanzet en er bijvoorbeeld een cd-speler aan hang, dan komt er geen geluid uit.
Als ik dan een paar keer schakel tussen bypass en prologic mode dan springt soms het geluid op, maar als ik de versterker dan laat spelen begint het geluid na een tijd te kraken en valt weg om dan vanzelf terug te komen.
Als hij goed speelt klinkt het geluid echt ok, dus eindtrappen lijken me ok.
Reeds gedaan:
-Buffer elco's al vervangen (4700µf50V)
-Veel opnieuw doorgesoldeerd (elco's, relais', weerstanden)
Kan het zijn dat deze elco's misschien wat te weinig capaciteit hebben voor dit type versterker ?
Ik dacht van er eventueel een paar iets zwaardere in te zetten.
bedankt voor jullie technische hulp.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Als de onderdelen vanaf het begin niet de juiste waarde hadden, zou hij het nooit goed gedaan hebben. Er is dus duidelijk iets stuk. Mogelijk slechte schakelaarcontacten of een slecht bronkeuze- of bypassrelais indien aanwezig.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
relais vuil ? als dat zo is komt het vaak terug met harder zetten bij uitval . ook printsolderingen zijn verdacht , zeker met veel vervoer .
Mja,
het kan dus vanalles zijn.
Het eigenaardige is dat wanneer hij pas opstaat er helemaal geen geluid is, al duw ik 20 keer op de speakerschakelaar.
Na +- 5 min speelt hij dan wel maar gaat idd het geluid soms terug een beetje weg, zo het geluid dat je ook wel eens krijgt als de buffer elco's erdoor zijn. Willen maar niet kunnen, maar dan 2 seconden later speelt hij weer langere tijd goed.
Zal dus eens beginnen met relais' en drukschakelaars na te kijken.
thanks
Gadget_inc
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
Klinkt mijn inziens toch een beetje als een elco probleem, ofwel elco's die op temp. moeten komen.
Toch de fohn en freeze(spray) erbij halen.....
Ook de Elco's ga ik eens opnieuw nakijken.
Ik heb het toestel zelf nog maar pas in mijn bezit, komt uit een faling.
allen al bedankt voor de tips
W
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Een faling, tja hoe zeggen ze dat in Nederland ?
Wil zeggen een bedrijf dat de boeken moet neerleggen, failliet is.
ok,
alles opnieuw nagekeken, probleem is gevonden.
De relais hr-cr323d blijft hangen.
Absoluut geen geluid, 2 seconden de heater opgezet, direct geluid.
Vrees alleen voor de beschikbaarheid van deze relais, volgens mij bestaat die niet meer.
Maar ik zal eens horen bij de officiële hersteller in België, die zullen de vervanger ervoor wel zo kennen (hopelijk).
Ik ga gewoon direct de drie relais' vervangen denk ik, lijkt me het beste.
wanneer ze er ingeraken post ik het vervolg.
aan allen al bedankt voor de suggesties.