Ik heb een draadloos achteruitrij-camaraset gekocht voor mijn caravan.Deze wordt ingeschakeld door de achteruitrijlichten. Heb eerst droog proefgedraait op een losse accu. Prima beeld. Antenne in achterlicht gemonteerd ( geheel van Kunststof).afstand tot monitor in de auto 8 meter. Ruim binnen de normen.Als ik de monitor op de voorruit plak heb ik slecht signaal met heel veel beeldruis.Waar ik hem ook houd in de auto. Als ik de monitor buiten het zijraam hou, is het beeld prima.Dit is alleen een beetje moeilijk rijden. heeft iemand hier ervaring mee?

Zou je wagen niet een soort kooi van faraday kunnen zijn?

Eens proberen of je je antenne van de ontvanger niet naar buiten kunt brengen.

Xavier

... of juist de antenne van de cameramodule naar binnen.

Hai,

Waarscheinlijk een WW (Warmte werend) voorruit!

Probeer de monitor is te verplaatsen.

Suc6

Op 17 juli 2010 08:35:46 schreef rew:
... of juist de antenne van de cameramodule naar binnen.

niet erg logisch, een draad trekken van de camera naar de auto!
Hij is immers achter op de caravan gemonteerd.

De ww werende vooruit geeft ook problemen bij vele navigatie apparatuur.
Mogelijk toch proberen een externe antenne voor de monitor te zoeken, of zelf te maken.

Ooops. Overheen gelezen. Ik heb een busje waar ik ook al tijden over denk om zo'n camera in te plaatsen. Dan is dus "binnen de kooi van faraday" van de auto binnen een paar cm van de camera te vinden....

Gaat prima in een busje!
Ik heb er een jaar een en ben zeer terevreden.

Montage in een achterlicht raad ik af. Ik heb dat ook gedaan en merk dat je je dan toch niet goed kunt oriënteren Er zit dan een offset in het beeld t.o.v. de werkelijkheid. Zet de camera daarom in het midden van den wagen/caravan en houdt rekening met een eventuele fietsendrager.
Ik ben van plan camera en zender in een klein kastje te monteren en dat verplaatsbaar op de auto te monteren. Dan kan de module ook achter op de fietsendrager.
Monteer hem ook zo dat de camera iets naar beneden kijkt.

Het enige irritante is dat je de monitor steeds met de hand moet aanschakelen. Die gaat namelijk niet op de achteruitschakelaar op de versnelling. Het is zo'n geprogrammeerd knopje: drukken is aan en 4 seconden drukken om hem weer uit te doen (zal wel via een PIC gaan).
Iemand een idee hoe je dat kunt wijzigen? Het ding komt van Elro

Misschien is inderdaad de warmtewerende voorruit het probleem.Een langere antenne aan de monitor is misschien de oplossing. Overgens heb ik niet de cameraa, maar alleen de zendantenne in het achterlicht gemonteerd.Dit zijn 2 aparte modules, verbonden met een draad.De camera wordt ingeschakeld door de achteruitrijlichten, vandaar de plaats ven de antenne in het achterlicht.