Hoi allemaal,

Ik heb hier een SSC-32 liggen, om 32 servo's aan te sturen.
Verder heb ik 8 miniatuur camera's liggen, elke camera wil ik nu aansturen
met 2 servo's (eentje voor horizontale beweging, en eentje voor verticale beweging)
Nu staan die camera's "verspreid" over één kamer (verborgen opstelsporen van een modelbaan), en ik vraag me af wat de maximum lengte van die servo kabels mag zijn, om alles nog enigszins storingsvrij te laten werken.
(Op Ebay heb ik als kabels gevonden tot 1500 mm lengte)
Zou het eventueel helpen als ik per camera (dus per 2 servo's), een UTP kabel gebruik om het signaal door te sturen ?

groeten,
Kris

gevoelsmatig zeg ik dat die 1500 mm moet kunnen, je dient ze wel uit de buurt (ca. 50 mm) van kabels te houden waar wat grotere stromen door lopen.
beter is een kabel met een ommanteling van metaal die je vervolgens aan de ground hangt.

En anders met rs485 de servo's sturen. Dat kan heel klein, wat grut en een uc met een uart is al voldoende.

Vraagt waarschijnlijk wel een andere opzet dan je nu hebt.

Bedankt allemaal,

ondertussen heb ik de 1500 mm kabels dan toch maar besteld.
Naast die servo kabel, laat er ook telkens een video-signaal naast.
(bedoeling is om per 2 servo's, een mini-camera aan te sturen voor pan/tilt, in totaal 8 camera's)

Grote stromen hou ik wel uit de buurt, zelfs de 12V voor de camera's, wordt "omgeleid", zodat die pas op't laatste punt bij die camera zelf terecht komt.

groeten,
Kris