Hallo allemaal, als electronica leek heb ik een vraag waar ik hoop een Jip ende janneke antwoord op te krijgen. (ongeveer)
Ik heb een analoge buitentemperatuurmeter van VDO, helaas zonder bijpassende zender. De zender of sensor is niet meer te koop. Onlangs vond ik iets op de site van Ebora, daarmee gebeld en een offerte van 153€ gekregen. Dat doen we dus niet... Vervolgens kreeg ik van dezelfde persoon (netjes trouwens..) de tip een PT100 te gebruiken (zegt me verder niets..) en hier http://www.circuitsonline.net/forum/post/22 wordt daar ook over gesproken..
Helas wordt me het nog niet veel duidelijker hoe te werk te gaan, zover heb ik me nooit in electronica verdiept.
Het ding is dus een 12V analoge meter met te weten een +, - en G welke naar de senor gaat. Bereik is -25 tot +40.
Vraag, wat heb ik nodig en hoe bouw ik het op. Oh en wellicht kan ik er iets mee, ik heb een buitentempsensortje voor een eenvoudig weerstationnetje liggen die uiteraard het juiste bereik heeft, echter werkt op 2x 1.2V, maar daar kan vast een weerstand voor... ik moet um nog openmaken om te zien wat er in zit (alsof ik het herken..
)
rbeckers
Overleden
Dit zijn een hoop vragen die helaas geen simpel antwoord hebben.
Voldoet dat eenvoudig weerstationnetje niet?
Een Pt100 is een goede temperatuursensor waarvan de weerstandswaarde varieert met de temperatuur. Wordt veel in industrieële omgeving gebruikt. Is in veel uitvoeringen leverbaar.
Zolang niet bekend is wat G van de analoge meter voor een specificaties heeft, kan ik daar niet veel mee.