Harman Kardon 430 vintagereceiver, linkerkanaal vervormt

2SC1345F uitgesoldeerd en BC550C ingebouwd. De HK 430 staat nu na een korte duurtest weer in de huiskamer. Het geluid is prachtig. Ben benieuwd hoe hij het op de lange duur doet. 2SC1345F heeft een soort zwarte vlies rond de drie pootjes tot aan het huis. Het brokkelt er heel makkelijk af. Niet duidelijk of dit de beruchte zwarte pootjes zijn. Heb foto's gemaakt. Binnenkort maar even uploaden.

@MaartenBakker: De tantaaltjes zijn alleen terug te vinden in de tuner en de phono-versterker en niet zoals ik eerder dacht in de voorversterker.

Groet, Hans

Ik heb de receiver nu ruim twee weken in de woonkamer. Bijna elke dag wordt hij een tijd gebruikt, soms wel enkele uren achter elkaar. Tot nog toe houdt hij zich voorbeeldig. Alleen een brom bij het inschakelen die snel verdwijnt. (De 40 w gloeilamp brandde ook altijd even heel fel bij het inschakelen toen ik het toestel nog op de testbank had.) Ik blijf een slag om de arm houden maar geniet ondertussen wel volop.Het hoog is duidelijk opgetrokken door de vervanging van een groot aantal elco's....

Groet, Hans