Ik stel me de vraag of het mogelijk is een TV toestel enkele uren per avond automatisch te laten spelen en daarna natuurlijk weer uit te schakelen.
Wanneer ik dit zou gebruiken : wij gaan bvb. op reis in de winter en laten de rolluiken omhoog. Wij laten het toestel inschakelen als het donker wordt tot ongeveer 23 u om de woning (voor de passanten) een bewoonde indruk te geven.
Het toestel zelf (PHILIPS 37PFL8605H/12) heeft deze functie niet bij mijn weten.
Is er iemand die me kan verder helpen ?
Groetjes
Eric
jokohoko
vergissen is menselijk maar voor totale chaos is steeds een pc of elektronica nodig
Ehm, er zijn van die tijdklokken te koop, die de stroom inschakelen op ingesteld tijdstip.
Zorg dat wanneer je de tv in zo'n tijdklok steekt, je de stekker eruit getrokken hebt terwijl deze aanstond!
NV_Lambik
Als men in België alle huizen waar de elektrische installatie niet volgens de regels is zonder stroom zou zetten dan kan men een kerncentrale sluiten.
In de winter met de rolluiken omhoog en de TV aan kunnen de passanten goed zien hoe mooi jou TV wel is. Midden in de nacht komen ze terug en nemen ze de mooie TV mee.
Dat was ook het eerste waar ik aan dacht. Het leek inderdaad zo eenvoudig, maar wanneer ik de timer ertussen plaats en de TV uitschakel, dan gaat TV blijkbaar naar een soort standby, maar dan zonder stroom, en bij het terug inschakelen (of stroom opzetten) blijft ie lekker in standby..... Dus zo eenvoudig is het blijkbaar niet.
Toch bedankt voor jullie reactie(s). Misschien nog anderen die een oplossing hebben ?
Groetjes
Totale beginner
LTE-M/NB-IoT/WiFi/BLE/GNSS - https://www.quickspot.io
zoiets?
http://www.faketv.com/ftv_how_works.php
ik denk dat met wat LED's en een pic dit ook makkelijk zelf te maken is. Een LDR of timertje erbij en het werkt volautomatisch.
Op 14 augustus 2010 18:08:18 schreef Djivan:
Dat was ook het eerste waar ik aan dacht. Het leek inderdaad zo eenvoudig, maar wanneer ik de timer ertussen plaats en de TV uitschakel, dan gaat TV blijkbaar naar een soort standby, maar dan zonder stroom, en bij het terug inschakelen (of stroom opzetten) blijft ie lekker in standby..... Dus zo eenvoudig is het blijkbaar niet.
Dan kan je de afstandsbediening voor de tv leggen, met iets zwaars op een zender knop, zodat de tv zogauw er stroom op weer aanspringt 
(wel volle batterijen nemen als je lang weggaat)
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
het kan zijn dat 12v aansluiten op pen 8 van de scart ook leven in de tv brengt . als het een luxer model tv is dan kan het optie menu ook wel een timerinstelling hebben , ik heb dat bij meerdere lcd's al gezien . ook de uittijd kan vaak ingesteld worden .
persoonlijk geloof ik niet zo in zulke maatregelen. ik geloof dat de gemiddelde inbreker eerst wel even rondkijkt. en dan valt het wel heel erg op dat hij niemand aanwezig ziet. nooit enige beweging etc en elke avond op exact dezelfde tijd de tv aan en uit gaat.
ook oplichter/dief/inbreker is een beroep. de (meeste) mensen daar weten heus wel wat ze doen.
en inderdaad zoals KIF zegt. zorg dat jou huis minder interessant is om in te breken als die van de buren. Je kan je huis niet inbraakbestendig maken, maar wel inbraakbestendiger dan die van de buren. dan gaan ze daarheen. en als ze perse iets uit jou huis willen hebben komen ze toch wel binnen
[Bericht gewijzigd door timberleek op (29%)]
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Regel iets met de verlichting. Eventueel ook met geluidsapparatuur (niet te hard zetten) en je bent er wel denk ik.
Op 14 augustus 2010 18:14:47 schreef klein is fijn:
Betere sloten dan die van de buren op de deur zetten.
Maar wel zo dat het niet opvalt. Als je al te opzichtig anti-inbraakstrips aanbrengt is het een prima hint 'dat er wat te halen valt', en dan is 't een koud kunstje om te kijken of er niet ergens een raampje is wat makkelijk te forceren is.
Antikraakwacht (dwz: een familielid laten oppassen) is natuurlijk de ultieme oplossing. Heeft ook weer zo z'n nadelen.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
een truc is om twee analoge timers ineen te steken , de ene in de wcd laat je elke dag 15 minuten uitschakelen , waardoor de 2e timer steeds later inschakelt / uitschakelt en er geen patroon is te zien met vaste tijden . dit kan ook met de radio of tv .
er zijn ook sets met draadloze ontvangers waarvan de ab een timerfunctie heeft ingebouwd . ik gebruik zo'n set voor de kerstverlichting in het huis dat scheelt 10 knopjes/stekkers na te lopen 2 x daags .
Wardje
Dit is geen evangelie maar een bescheiden mening
Op 14 augustus 2010 18:26:54 schreef elektro-manneke:
[...]Dan kan je de afstandsbediening voor de tv leggen, met iets zwaars op een zender knop, zodat de tv zogauw er stroom op weer aanspringt
(wel volle batterijen nemen als je lang weggaat)
DE oplossing

Ward
Op 14 augustus 2010 23:09:20 schreef alex278:
[...]
Maar wel zo dat het niet opvalt. Als je al te opzichtig anti-inbraakstrips aanbrengt is het een prima hint 'dat er wat te halen valt', en dan is 't een koud kunstje om te kijken of er niet ergens een raampje is wat makkelijk te forceren is.
nee klopt, maar als je zo panisch grote bedragen gaat uitgeven om je huis te barricaderen kun je beter een alarmsysteem nemen. dat levert je dan ook nog eens een stuk meer op. en het zal me niks verbazen als de verzekeringen op gegeven moment alarmsystemen gaan eisen boven bepaald inboedel bedragen en/of korting geven bij aanwezigheid van een alarmsysteem.
Da's ook een goede tip: in plaats van absurde bedragen uitgeven aan inbraakpreventie, de verzekering nog eens nalopen. Voor een tientje per maand kun je je dekking aardig opschroeven.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Alex, ook al krijg je een en ander in geld terug van de verzekering, dan nog is het een heel vervelend idee dat eer iemand je spullen heeft lopen jatten.
Verder is het zo dat als je een tweedehands bankstel koopt voor EUR 100,-, je toch over de nieuwwaarde van bijvoorbeeld 7000 premie moet betalen, en als ie gestolen wordt de dagwaarde (EUR 50,- of nog minder) uitgekeerd krijgt. Dus als je op de centen let door gewoon gericht dure dingen niet nieuw maar tweedehands te kopen, dan wordt een verzekering uiteindelijk toch duur.
En dan tegen de verzekering roepen, laat dat ding dan maar uit de verzekering, dat gaat dus niet lukken.
het is inderdaad een vervelend idee dat iemand aan je spullen heeft lopen zitten.
maar daarom ben ik ook meer voor om dan maar meteen te investeren in een alarmsysteem gezien een serieuze inbreker na wat posten wel doorheeft dat er niemand thuis is
Wardje
Dit is geen evangelie maar een bescheiden mening
Op 16 augustus 2010 11:33:21 schreef timberleek:
aan je spullen heeft lopen zitten.
geen wonder dat allochtonen nederlands een moeilijke taal vinden....