Opabob
Met proberen ben ik getrouwd geraakt.
Off Topic.
Op mijn vorige vraag over de demultiplexer HCF4067 heb ik na een week (29 augustus) nog steeds geen antwoord gekregen.Mettertijd zou ik het wel graag hebben maar het is nu voorlopig geen prioriteit meer.
Dit weekend heb ik hier in de plaatselijke hobbyclub wat materiaal kunnen aankopen ( 4 zenders, twee ontvangers, een tiental servo's een aantal batterijen in giede staat en een zweefvliegtuig voor 100 euro, weliswaar verouderd mmar voor mijn hobby.......).
Het voordeel van dat verouderd meteriaal is dat je het dikwijls de datasheets nog vind en eventueel het originele of de vervanging.
De Robbe eco FM vierkanaals zender en ontvanger op 40,695Mhz werkt probleemloos.
Mijn betrachting was natuurlijk die meerkanaals "Graupner/JR _FM 314 _35 Mhz 8/14 kanaal 64 op 35.040 Mhz
In de zender zit het Programmable seven-channel RC encoder NE5044 ( Sorry ik pro.beer de link hier nog bij te zetten).
In de ontvanger zit het IC Decade counter/10 outputs_ TC4017BP.
De zender werkt volgens mij; HF signaal op oscilloscoop; ruis op kanaal 0 van de ontvanger en pulsjes op de NE554 serial uitgang pin 11 welke per kanaal wijzigt in PPM bij joystick bediening.
Wat en waar moet ik op de ontvanger(4017) zien ?
Graag een antwoord of reactie.
Bob