Beste mensen.
Geen idee of ik het onderwerp op de juiste plek open. Maar hier mijn vraag.
In mijn auto heb ik een chineese navigatie systeem ingebouwd. Deze zou ik graag via mijn stuurwielbediening ook willen aansturen.
Helaas is dit standaard niet mogelijk.
Nu heb ik inmiddels een interface gevonden die met de stuurwielbediening van mijn auto goed communiceerd en dit signaal omzet naar een IR signaal. Mijn radio heeft IR bediening dus werkt dat prima. Echter wil het signaal nog wel eens door zonlicht niet overkomen. nu mijn vraag.

Is er een mogelijkheid om de IR LED en de fotocel direct aan elkaar te koppelen zodat je in principe een vaste verbinding hebt?
zijn de signalen gelijk of moet er een stukje elektronica tussen?

Wie kan mij hiermee helpen

Bij een typische IR-sturing (RC5 e.d.) wordt het signaal gesuperponeerd op een draaggolf (38kHz, enz...). De IR-ontvanger is afgestemd op de gebruikte draaggolf, en haalt deze er zelf uit alvorens het signaal door te geven aan de achterliggende elektronica.
Als je direct wil koppelen, zal je op één of andere manier de draaggolf moeten verwijderen. Onmogelijk is dat niet, maar misschien is het eenvoudiger maatregelen te nemen om het zonlicht te weren?

dank je voor je reactie.
ik zou de IR sensor op de radio dan moeten afschermen, omdat deze verblind wordt door vel zonlicht.
Ik had gehoopt dat de signalen op de aansluiting van een IR led en een fotocel gelijk zijn zodat deze vrijwel 1 op 1 aan elkaar geknoopt kunnen worden.
Moest daarbij denken aan afstandsbedieningen met een leerfunctie, die dus zowel kunnen zenden als ontvangen van IR signaal.