Ik heb een versterker van Phillips fr410/02.
Als ik hem aanzet knippert het relais de hele tijd aan en uit. Normaal gezien is dat gwn één klik van het relais bij opzetten. Als het geluid volledig dicht staat krijgt de box toch nog impulsen. Je hoort precies telkens een knal van de luidspreker. Ik heb nog nooit andere problemen gehad met deze versterker. Wat kan hiervan de oorzaak zijn? Vr gr Stefan

Waarschijnlijk een fout in de eindversterker, meten en geen luidsprekers gebruiken.

Er staat waarschijnlijk gelijkspanning op de luidsprekeruitgang door een defect in de versterker, en het relais beschermt de luidsprekers tegen doorbranden.

Ga ik volgende week zeker is proberen. Merci voor de reacties. Kan het ook zijn dat de relais stuk is? Grtz

Hallo.

Het relais zal (nog) niet kapot zijn.
Volg HenryS zijn tip en sluit geen speakers aan.
Tegen het einde van de week heb ik het schema wel ergens terug gevonden, dat maakt het foutzoeken misschien wat makkelijker.

Groeten, Ron.

dat is toch zo'n platte versterker uit de 80's ? best kans dat de stk versterker module stuk is gegaan .

Niet echt een heel platte versterker. Het is zo'n versterker tuner van phillips, maar het is inderdaad wel al een wat oudere tuner-versterker.

die serie ken ik , daar zat weleens de spanningsregelaar los in de soldeer , die regelt de sturing .

maar de knal komt door 1 speaker ? of beide ? als het maar 1 speakers is dan is er een probleem met de eindtrap voor die kant , dat kan ook een mogelijke losse soldeerverbinding zijn .