Ganzz
-
Op school hou ik mij nu bezig met het ontwerp van een klasse D versterker.
Nu heeft elektor een mooie DVD te koop maar ik vind er helemaal niets over. En om direct 30,- uit te geven terwijl de informatie die er op staat tegenvalt dan vind ik dat weer zonde.
Heeft iemand deze DVD gezien/bekeken en wat kan ik zoal verwachten?
Blijft het zweverig op alleen de theorie en werkingsprinciepe erachter, of gaan ze in op concrete ontwerpen?
Ik heb deze masterclass een tijd geleden gevolgd
Hij is informatief en geeft aandacht aan een aantal belangrijke onderwerpen. Er worden praktijkvoorbeelden en behoorlijk wat wiskunde getoond ter illustratie, maar verwacht geen compleet uitgewerkt ontwerp.
Overigens volgde ik hem omdat ik een schakelende eindtrap wil toepassen in een audio ontwerp. Door omstandigheden ben ik daar (nog ? ) niet mee verder gegaan. De eindtrap had ik als module willen integreren, maar ook dan is het nuttig er het een en ander over te weten. Het is toch iets heel anders als een lineare eindtrap.
Met de inhoud van de DVD ben ik niet bekend, maar ik vermoed dat hij ongeveer toont wat je uit de beschijving kunt verwachten. De Elektuur publicaties zijn misschien een aardige extra, hoewel ik niet weet tot hoe recent deze gaan.