Vaak worden RCF speakers als very low budget speakers bestempeld,hoe zit dat nu met de kwaliteit?Kan men de T/S parameters en de curves manipuleren-veranderen?
mvg corneel

Welk type RCF speakers?

Elke merk heeft zijn budget reeks...

Ik bedoel de losse componenten,middbass 15N401

RCF ligt wat mij betreft op de zelfde lijn als JBL, Eminence en EV. De echte topmerken zoals Beyma, Ciare en 18sound zitten net wat hoger kwa kwaliteit en duurzaamheid, maar in de meeste gevallen betaal je daar ook fors voor. Maar al deze merken hebben natuurlijk verschillende klassen die elkaar soms overlappen.

Ik heb in mijn basgitaar backline in de laagkast een RCF 15L601 zitten en in de midbass kast 2 L10/561K drivers en een Beyma CP16 hoorn (die doorgaans op -6 dB staat)

Die LF15N401 zal misschien geen topprestaties leveren kwa zuiverheid, maar het lijkt me een fijn speakertje. Als midbas prima geschikt, misschien wel als bas, maar je zit dan waarschijnlijk met een enorme kast.

T/S parameters aanpassen is natuurlijk uit den boze op PA-niveau! Het gaat meestal ten koste van het rendement. Selecteer dan een andere driver!

http://fuzzcraft.com/pics/bass_rig_2005.jpg

Fuzzbass,bedankt voor de tips & pics,ziet er graaf uit je bass amp,op hoeveel Hz cross je hem-electronisch?

Deze installatie is niet gecrossovered. Beide kasten zijn full range.