Hallo,...

Ik heb een IC gevonden waar ik het ingangsignaal kan regelen door middel van 2 aansluitingen ( ic1 , ic2 ) ik heb hier wat uitleg

TDA1074A is een monolithische geïntegreerde schakeling die voor gebruik als volume en tooncontrolekring wordt ontworpen in stereoversterkers.
Deze dubbele potentiometer achter elkaar IC bestaat uit twee ganged paren elektronische potentiometers met de acht input
die via impedantieconvertors wordt verbonden, en de vier output die individuele operationele versterkers drijven. Het plaatsen van elk
elektronisch potentiometerpaar wordt gecontroleerd door individueel D.C. controle voltage. De potentiometers werken door huidige
scheidslijn tussen de wapens van dwars-gekoppelde paren met lange staart. De huidige afdelingsfactor wordt bepaald door het niveau en
de polariteit van D.C. controle voltage met betrekking tot een uiterlijk beschikbaar verwijzingsniveau van de helft van het leveringsvoltage. Aangezien
de elektronische potentiometers door D.C. worden aangepast. het controle voltage, elk paar kan door enige lineaire potentiometers
worden gecontroleerd die in om het even welke positie kunnen worden gevestigd die door materiaal te stileren wordt gedicteerd. Aangezien de input terugkoppelt
is de impedantie rond de operationele blokken van de versterkeraanwinst extern, kan TDA1074A bas/drievoud en volume
/luidheidscontrole uitvoeren. Het kan ook als lage fader worden gebruikt om de correcte distributie tussen de voor en achter
luidsprekers in de installaties van de autoradio te controleren.

Nu is het ( Signal level at THD = 0,7%) bij 5,5V
Ik heb op Google gekeken naar een IC met betere specificatie's maar ik kon er geen gevonden krijgen.( Het gaat vooral over het THD+N gedeelte ).
Hier is nog een link naar de TDA1074A
javascript:openreq('http://www.datasheetcatalog.org/datasheet/philips/TDA1074.pdf')
Weet iemand een type met betere specificatie's.

Alvast bedankt

Je leest de datasheet verkeerd. De THD is 0,05% bij een Vo van 5V en 0,002% bij normale lijn signaal niveau's.
Die genoemde 0,7% THD is bij volledige oversturing van de TDA.

En laat die kromme Babelfish o.i.d. vertaling maar weg. "de wapens...; de afdelingsfactor.....; materiaal te stileren wordt gedicteerd....."

[erm] google translate gebruikt zeker ? lange staart .... [/erm]

als je betere specs wilt zul je naar de ssm2214 moeten grijpen