Hallo beste forumleden

Ik heb een aeg Lavamat 76850

Nu heb ik het volgende probleem.
Hij valt tijdens willekeurige programma`s op willekeurige tijden in een programma op pauze.
Op het moment dat je dan de start/pauze knop weer indrukt dan gaat hij niet verder en moet je de machine eerst aan en uit zetten voor hij het weer doet.

wat heb ik al gedaan
pressotaat gecontroleerd lijkt goed te werken.
pomp schoongemaakt.
slang pressostaat op scheurtjes gecontroleerd.
zeepbakje uitelkaar gehad en schoongemaakt.
aan en afvooer slang van de trommel schoonggemaakt.
en de print op slecht solderingen laten controleren door een ervaren iemand.

wie kan mij verder helpen

is er een manier om nog andere service code`s voor de dag te toveren.
zijn er service handleidingen van te verkrijgen.

Met vriendelijk groet.

KKLOKJE

heb weleens gehad dat de bedieningsprint van eenzelfde type wegviel tydens het centrifugeren , maar een tik op de bovenkant was dan al zat . doet de wasmachine wel alles nog ? dus wassen , 2 kanten op en centrifugeren en afpompen ?

is het deurcontact niet een veroorzaker , de mijne wil ook weleens niet inschakelen als deze niet pakt . in jouw geval de was met water icm het duwen tegen de deur wat het contact verbreekt ? dat kun je uitmeten . en gebeurt het op hetzelfde moment steeds ?

hij doet het op verschillende tijden in het programma de laatste keer heb ik de weer de bovenkant los gehad als ik dan weer op start druk wil hij weer water pompen daar stopt hij direct mee.
en vervolgens hoor je nog een relais op de print in en uitschakelen heb de pressostaat voor de zekerheid nog getest tijdens de storing en die werkt prima.
ik zal het deurslot eens onder de loep nemen.
alvast bedankt.

water pompen ? en er zit ook water in op dat moment ? dat kan nog steeds de prossostaat zijn . die schakelt ook het element maar geeft ook aan of de kuip helemaal leeg is . heb je de pressostaat slang ook al doorgeblazen , en een wasje ( of leeg )op 90 graden gedraaid ?

ook hangt vaak de pomp in serie met de waterklep ,dus zit er bijv een los contact in een stekker oid dan valt er steeds iets weg met het draaien van het programma .

ik heb een aaltal pdf documenten gestuurd hier vind je veel info over deze types wasmachine.

Kijk wel uit met lukkraak service code's te proberen.

Heey bedankt voor de pdf files precies waar je wat aan hebt.
Heb dus een E13 storing gehad.
een van de inlaatklepjes niet goed of de pressostaat niet goed.
even afwachten want de storing komt te pas en te onpas voor ik houd julli op de hoogte.