Miele combimagnetron H146 MB Sanyo buis defect ?

Beste lezer,
Als ik de magnetron inschakel van de combi Miele H146 MB dan knettert hij geljk. Ik heb de buis, Sanyo 2M219H, doorgemeten en meet tussen de 2 aansluitpunten 1 Ohm. Wie weet of dit een correcte waarde is ?
Tussen het huis en de aansluitpunten meet ik oneindig.

Met vriendelijke groet,
Peter

je meet een spoel die op 2kv werkt , maar die meet normaal ook wel laag . als het knetteren in de voedselruimte zelf is dan kan de kop van de buis stuk zijn door overslag . ook kan het miccaplaatje voor de buis vuil zijn en dan gaat er energie inzitten wat hitte geeft....

ook heb ik gehad bij modellen zonder draaiplateau dat de losse bodemplaat oversloeg naar het chassis door de magnetronstraling .

Tussen de 2 aansluitpunten zit de gloeidraad, dus dat klopt. Je meet in principe tussen een aansluitpunt en het huis, maar ook bij defecten zal die nog vaak oneindig meten zoals bij jou ook.

Waar knettert hij?

Hij knettert niet in de voedsel ruimte maar ik kijk voor de zekerheid even het mica plaatje na.

Goedenavond, ik heb het mica plaatje schoongemaakt en omgedraaid, er zaten een paar lucht bobbeltjes op. Bakje water er ingezet maar dat wordt niet warm. Hij knettert een beetje, niet in de voedselcompartiment, maar erboven. Uit gezet en daarna weer aan, knettert niet meer, maar het water wordt ook niet warm.
Kan dit de buis zijn ?
Diode door gemeten met een Ohm meter op diode stand, geeft in beide richtingen oneindig aan, maar dat zou kunnen vanwege de 9V voedingsspanning.
Enig idee ?
Groeten, Peter

als je de buis eruithaalt kun je de kop zien , deze zal knetteren . ook is de kop te zien als je het micca plaatje eruit haalt en met een spiegeltje in het gat kijkt . zitten er gaatjes in de kop dan is de buis al gaar . gezien het een duur aparaat is kun je de buis vervangen , vaak kosten die rond de 60 euro , maar ik weet niet wat miele rekent .

Meestal is het plaatsen van een generieke buis het goedkoopst. Gewoon aan de hand van het typenummer op de buis op te zoeken.

Om de diode te meten inderdaad meer dan 9V gebruiken.

Wat testman zegt, als het knettert is het soms/vaak ook wel aan de golfpijp van de buis te zien. Ik heb er wel eens een gezien die zichzelf compleet dichtgelast had...

Dit geintje ook eens met een Moulinex gehad, net zoals Maarten zegt kan de golfpijp beschadigd zijn. Word moeilijk te herstellen, vast onderdeel kast. Maar als magnetron even aan heeft gestaan, word de buis warm??? Buis kan ook lek zijn, dan vonkt deze inwendig