Ik heb hier een Sony MHC-991AV miniset met 3 cd wisselaar. Het enigste wat ie "doet" is dat het capstanmotorje van het cassettedeck draait gelijk bij het insteken van de netstekker, op alle 2 de decks overigens. verder doet ie helemaal niets. Verder lijken de spanningen ok en klikt er ook een relais na 2 seconden. Hij reageert nergens op en het display blijft zwart. Iemand enig idee of tips?
weetal
als je iets doet,weet dan dat je het goed doet!
ik denk toch dat er een of meerdere spanningen weg zijn.
waarschijnlijk 5v standbij,of 3,3v voor het stuuric.
gr, weetal
De servicemanual is hier te vinden.
Ah thanks
Ik kon nergens die manual vinden want ik zocht op mhc en dit is hcd-991 maar dit is wel de juiste. Er missen inderdaad spanningen op de voedingsprint ! Bedankt voor de replys.
Edit: op de achterkant staat inderdaad hcd-991 
[Bericht gewijzigd door Blue Sky op (12%)]
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Alle spanningen zijn dus wel aanwezig.. Ik mat op DC terwijl er ook AC spanningen zijn die rechtstreeks van de trafo komen. Die zijn ook allemaal aanwezig op het mainboard. 1 van de ic's wordt warm terwijl de andere koud blijft. Hij hield er TIJDENS het spelen mee op, meestal gaan ze stuk als je hem aanzet. Ik denk dat dit een enkeltje kliko wordt.
[Bericht gewijzigd door Blue Sky op (13%)]
Welk IC wordt warm? Heb je de boel al goed nagelopen op slechte soldeerverbindingen?
Met name de eindtrappen en de diverse spanningsregelaars verdienen aandacht 
IC901 wordt warm. Soldeerverbindingen moet ik nog na lopen maar alle spanningen op connector G zijn allemaal aanwezig. Als ik meet op de relais stuurlijnen gaan die trillen.
Hij doet het weer. Een spanningsstabilisator van 5 volt (IC1001) was defect. Omdat het frontpaneel helemaal niets deed heb ik daar de spanningen gemeten en de 5 volt ontbrak. Dankzij het schema (dank bjokal!) de dader gevonden en vervangen.