Hoi ik heb een panasonic cq-c9901N en als ik die aansluit krijg ik geen geluid de radio werkt verders wel, nu dacht ik gelijk dat mss de eindtrap kapot is en nu had ik op de tulpstekkers een kabeltje gemaakt zodat ik de tulp uitgang aan kon sluiten op de boxdraad dan krijg ik wel geluid maar heel zachtjes, als ik hem nu aansluit met een versterker ertussen is het goed dus vandaar dat ik dacht dat de eindtrap kapot is , maar wat is mijn vraag nu is het zo dat de radio als de eindtrap kapot is stroom "snoept" dus als je frontje eraf hebt en contact uit dat hij toch stroom pakt of is dit niet zo als een eindtrap kapot is ?? want als dit niet zo is sluit ik hem met een versterker aan en kan ik alsnog van deze radio genieten.
bedankt vast voor jullie antwoord
greetz, maikel
Als jou eintrap kapot is zal deze geen stroom meer vreten.
Wel heb je ooit volle kortsluiting in de eindtrap als hij opgeblazen is maar dat is bij jou duidelijk niet het geval.
En anders eventjes een amperetang eroverheen?
thanx voor je antwoord,
ik weet niet of ie opgeblazen is ik ben vuilnisman en heb hem dus gewoon in een container gevonden en hij ziet er gewoon super gaaf uit, dus er moest wel iets mee zijn en dat is dus denk ik de eindtrap.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (42%)]
Hier kun je de service manual downloaden, als je een poging wilt doen om hem te maken.
http://elektrotanya.com/panasonic_cq-c9701n,c9901n.pdf/download.html
De eindtrap is een C1BA00000405 zal wel een custom panasonic chip waar je zeer moeilijk aan kan komen.