ventilator motor Whirlpool ijskast (Amerikaans model)

Mijn ijskast een Whirlpool Amerikaans model maakt een rot geluid daar wil ik van af
nu is het de ventilator motor die het geluid maakt en wil die vervangen (heb hem al uitgebouwd)
maar daar is heel lastig aan te komen(import uit Amerika wel 220) kan ik gewoon een universele motor inbouwen ?ik kan er een kopen die wat minder watt is maar maakt dat veel uit ? die van mij is 20 watt en de universele 10 watt hij koelt toch gewoon de compressor en
misschien maakt hij dan ook wat minder geluid ?
ik weet niet of dat kwaad kan wie kan mij helpen
Alvast bedankt
Smook

Deze foto is van de (misschien) Nieuwe motor
van het onderdelen mannetje ik weet niet of ik deze kan plaatsen !!

http://www.hetonderdelenmannetje.nl/images/W5-31213.JPG

Zonder type van de kast en opschriften van de motor zal je toch minder goede tips krijgen, denk ik.

Heel erg standaard type motor, nedis heeft ze oa in hun assortiment.

Een onderdelenshop moet ze kunnen krijgen

Model 3XED5SHGKS00

Type ARZ735/s

858673501020

misschien kunnen jullie hiermee wat meer doen ?

het type zegt niet veel ... gewoon een onderdelenshop ( handyman oid ) binnen lopen.

Of kijk hier eens :

http://www.digisellers.nl/acatalog/Ventilator_motor.html ( eindje naar beneden scrollen )

of hier
http://www.hetonderdelenmannetje.nl/universeel-ventilatormotor-p-2083.… ( daar komt nota bene het plaatje van af wat je zelf post )

[Bericht gewijzigd door Sine op (27%)]

ondanks het whirlpool logo erop zitten er dus standaard onderdelen in deze.... had er van de week 1 van whirlpool die een 110v lampje erin had zitten met E17 fitting , die is erg moeilijk te vinden dus heb ik de oude lamp verbouwd als verloop naar E14 , beter als niks.

Sine bedankt leuk om te zien
wat ik niet weet, maakt het wat uit 10 watt of 15 watt of 25 watt
hoe minder wat hoe minder wind denk ik maar kan een 10 watt wel ?
er zat een 20 watt in en weet niet of dat wel mogelijk is

of is het zo dat hoe minder watt hoe langer hij moet draaien om hem koel te houden ?????

ik hoop dat ik nog wat hoor alvast bedankt

[Bericht gewijzigd door Smook op (15%)]

Dat is niet te zeggen, een 25W zal zeker voldoen ... of een 15W dat ook doet ?

Geen idee.

Dit is het type van de oude motor die er in zat
Emerson Part no 2198747
volts 220 60 hz amps 14
watt 20 cl.b cw.le
Model FA33BMJWD- 4227
impedance protected
R.P.M 1350-1450
Air over

nog een vraag er komt een stekker van de compressor naar de oude ventilator motor toe contra stekker op de motor met 2x rood (bij elkaar) en 2x wit (bij elkaar)aan elke buiten kant van de stekker (stekker met drie uit gangen) in het midden is die loos zit niks in ook geen aarde
moet de stroom van de nieuwe ventilator motor +/- op de rode en op de witte ? de stekker zit niet op de nieuwe motor en is volgens mij ook niet te vinden

De originele motor is absoluut niet lastig aan te komen, want gewoon bij de Nederlandse groothandel verkrijgbaar, maar is wel prijzig. Whirlpool artikelnummer van de originele vervanger lijkt 481936178218. Reken met bedragen richting 100 euro. Dan kan ik me inderdaad voorstellen dat je naar een vervanger kijkt.

Het gaat niet over gelijkstroom, dus het zal niet uitmaken welke draad je aan welke "pool" monteert.

Maarten Bedankt dan neem ik toch een vervanger is volgens mij niet slechter denk ik ??
maar maakt het veel uit welke watts ik neem denk je of toch zeker voor zeker 25 watt nemen

[Bericht gewijzigd door Smook op (14%)]

De originele was zo te zien 20W, dus dan kan 25W echt geen kwaad. Minder vermogen is minder luchtverplaatsing en misschien loopt de motor dan wel warm.

Maarten,

heel erg bedankt nu moet het lukken volgens mij
leuk dat dit forum bestaat daar kan je wat mee
Bedankt

Smook