hobbyelektro
zoeken tot het werkt en dan nog zoeken
Hoi forumleden,
Hier bij me heb ik een homecinema van sony staan (type: STR-DB2000)
bij het inschakelen geeft deze na ongeveer 10sec "protector err. code 11".
Na Wat googlen zeggen ze dat er een uitgang kortgesloten is, of een luidspreker aan de massa ligt.
Na alles nagemeten te hebben, waren de Mosfet's van de center speaker stuk (SUP18N15-95)
Na lang zoeken heb ik deze gevonden en vervangen.
Na het testen lijkt alles te werken, tot ik de volume hoger draai (hoger dan -35dB) dan schakelt het toestel zich terug uit met dezelfde code.
Nu heb ik wat meetwerkt gedaan aan de voeding, blijkt dat de eindtrappen 5,75V voeding krijgen totdat de versterker luider gezet wordt dan die -35dB. Bij het opschakelen van de voeding treed het beveiligingscircuit onmiddelijk in werking.
Dit zonder er ergens iets warm wordt, zonder dat er een van de luidsprekers rare dingen doet.
Nu ben ik terug op google gaan zoeken, maar meer uitleg dan kortgesloten uitgangen vind ik niet terug met deze code.
Ook kan ik de service manual van dit toestel niet terug vinden.
Kent iemand dit probleem?
Heeft toevallig iemand de electronische schema's van dit toestel?
Een servicemanual is te vinden op elektrotanya.com.
Er staat zelfs een trainings-manual bij
. Mischien wel handig, dit is volgens mij geen gemakkelijke receiver om te herstellen.
Heb je ook de diverse diodes die in de eindtrap zitten nagekeken?
hobbyelektro
zoeken tot het werkt en dan nog zoeken
merci alvast voor de schema's. Daar kan ik morgen al eens in gaan zoeken.
Dat het geen simpele versterker is, had ik al gemerkt 
En ja, alle diode's die ik op't zicht tegenkwam op de D.amp-print, waren Ok. Na vluchtig in de manual gekeken te hebben, moeten dat de diodes geweest zijn aan het 'protect' circuit van elke versterkertrap.
Maar ik ga dit morgen eens op m'n gemak bestuderen, nu is het daar wat laat voor...