Ik hoop dt iemand hier mij kan helpen met het vinden van een oplossing.
Ik heb een Philips TV, model 25PT4455 van 3 1/2 jaar oud. Nu is het probleem dat deze opeens op standby sprong en hier niet meer af gaat. Je hoort wel het relais klikken maar er gebeurd verder niets.
Weet iemand wat dit zou kunnen zijn en hoe dit te verhelpen is?
Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Maarten
Tania_M
Bachelorette in de Elektronica, Afstudeerrichting Telecommunicatie; bijna Master in de Electronica, Ontwerptechnieken
Is ooit een topic geweest over een JVC met hetzelfde probleem:
http://www.circuitsonline.net/forum/view/7789
Misschien ben je er iets mee.
Tania
[Bericht gewijzigd door Tania_M op ]
Tracer2
Assembler rules!
Brandt er nog een LEDje als je de TV aansteekt?
Je kan altijd eens zien of de lijntransistor niet defect is.
Bij de laatste types van Philips wordt de hoogspanning opgewekt adh. van de lijnpulsen. Het werkt met een feedbacklus die detecteert of de lijnpulsen aanwezig zijn, en indien niet, start ook je geschakelde voeding niet op, bijgevolg ook niet je hoogspanning etc.
Als je nog een LEDje branden hebt wil dat zeggen dat je stdby voeding werkt, en die is verantwoordlijk voor het opwekken van de nog niet op niveau gezette lijnpulsen...
Tracer2
Assembler rules!
Awel, chek dan maar eens of je lijntransistor niet naar de knoppen is....
Dat is veruit de grootste transistor die erop zit en zit meestal met een clip tegen een koelplaat...
alrik
de meeste problemen los je op door er geen probleem van te maken.. de rest heeft alleen wat tijd nodig
Op 3 maart 2004 11:46:51 schreef Tracer2:
Brandt er nog een LEDje als je de TV aansteekt?dan brand er wel wat meer denk ik