Goeiedag allen,
Zoals in de titel aangegeven heb ik hier een oude stereotoren die niets meer wilt doen.
Met niets bedoel ik eigenlijk dat hij niets meer van geluid speelt, de rest van de functies (cassettespeler, tuner etc) zijn wel in en uit te schakelen.
Ik ben even aan het zoeken geslaan op het forum en door de andere ietwat gelijkaardige posts ben ik wat gaan uitmeten.
De spanningen over grote elco's zitten snor.
Echter meet ik wel spanning tussen de collector en basis op 4 van de 5 eindtransistoren? Enkele van de zekeringetjes meet ik ook oneindige weerstand op...
Zou dit het probleem kunnen zijn?
Het betreft een opbouw met BDT95A en 96A.
Mvg,Winter
zekeringen hebben als ze goed zijn geen of hele lage weerstand.
ook kan het mogelijk zijn afhankelijk van montage dat de zekeringen geoxideerd zijn.
hoofdtelefoon aansluiting slecht contact?
gr Henk
[Bericht gewijzigd door hbh op (12%)]
Als ik het me goed herinner is dit zo'n half geintegreerde eindtrap met een driver IC en een paar losse vermogenstransistoren, een complimentair paar voor elk kanaal. Op de collectors van deze 4 transistoren moet je de voedingsspanning kunnen meten (+ en - 25V 36V). De hoofdtelefoon aansluiting heeft geen verbreek functie voor de luidsprekers dus is hier niet van toepassing.
Groeten, Ron.
Ik heb intussen de zekeringen vervangen, deze zijn weer gesprongen, dan de voedingselco's vervangen en ook de zekeringen en nu blijft het originele probleem de kop op steken:
Na het inschakelen van de stereo blijft het geluid uit voor enkele seconden en dan pas start hij, na een tijdje blijft hij op den duur heel lang geluidloos hangen om dan plots in gang te schieten...
Het probleem zal dieper zitten vermoed ik dan?
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
er zit geen relais in voor de speakers ? die schakelen na een paar seconden in en is tevens dc beveiliging voor de speakers. deze relais hebben soms een vuil contact en gaan dan uitval geven op laag volume . vaak help het volume opendraaien tijdelijk .
je bedoelt deze set ? http://www.mfbfreaks.nl/folders/1987/5/images/pag083.JPG
de set kan ook nog wel last van een vuile balansschuif hebben of een knop die vuil is .