Kan iemand helpen?
Ik heb een benzine grasmaaier 4-takt en als hij warmgelopen is (Na 2minuten) dan gaat bij supersnel draaien en en daarna valt hij stil.(hij draait wel zonder belasting maar ik weet niet dat dat een invloed er op heefd.)
Ik ben ook op zoek naar de stroom die door de bougiekabel stroomt.als de spanning 12.000 volt bedraagt.
alvast bedankt
Michiel
AC/DrieC
Den Dries www.hulens.be
Iets mis met de elektrische ontsteking volgens mij. Ook al eens voorgehad als hij warm werd dat de ontsteking raar ging doen. Heeft verder niet veel met de stroom door de bougie-kabel te maken volgens mij
Heeft niets met electronica te maken , ontsteking is goed.Symptomen zijn van een te arm mengsel, m.a.w. hij krigt te weinig benzine, kennlijk zit het hem in de toevoer naar de vlotterkamer . Je stookt hem leeg en dan is het gebeurd.
Een benzine grasmaaier heeft eenn regeling die het toerental enigszins constand moet houden. Dit is een meganische regeling op de gasklep. Tijdens het draaien kun je ook zien dat deze continu het gas regeld. Met de ontsteking of een rijk dan wel arm mengsel heeft dat niets van doen.
Alles na kijken en schoon maken. Kan zijn dat er een veertje losgeschoten is of dat het zo aangekoekt is dat hij even vast blijft zitten.
Met onbelast bedoel je hoop ik niet zonder mes.
Met elektronica heeft het echter niet veel te maken.
Op 19 december 2010 14:23:25 schreef part:
Een benzine grasmaaier heeft eenn regeling die het toerental enigszins constand moet houden. Dit is een meganische regeling op de gasklep. Tijdens het draaien kun je ook zien dat deze continu het gas regeld. Met de ontsteking of een rijk dan wel arm mengsel heeft dat niets van doen.Alles na kijken en schoon maken. Kan zijn dat er een veertje losgeschoten is of dat het zo aangekoekt is dat hij even vast blijft zitten.
Met onbelast bedoel je hoop ik niet zonder mes.Met elektronica heeft het echter niet veel te maken.
inderdaad er hangt ergens een los veertje dat via via een staafje verbonden is met de krukaskamer maar dat nergens aanvasthangt
Dat asje uit je krukashuis komt naar buiten afhankelijk van het toerental.
Veertje vast maken en dan zal het wel weer goed werken.
Kun je weer sneeuw maaien. 
Op 19 december 2010 14:53:33 schreef part:
Dat asje uit je krukashuis komt naar buiten afhankelijk van het toerental.
Veertje vast maken en dan zal het wel weer goed werken.
Kun je weer sneeuw maaien.
ok,merci
nu nog terug in gang krijgen
Het veertje dat rond het stangetje zit om de gasklep te regelen, heeft dat veertje niet als functie om de speling tijdens het regelen weg te trekken ?
Zonder het veertje zou de verplaatsing tussen asje uit het motorhuis en de gasklep groter moeten zijn, immers al de mechanische speling zou ook mee verplaatst moeten worden. Het veertje "trekt" de speling in het mechanische gedeelte weg, de onderdelen reageren alzo spelingsvrij op een verandering van het asje uit het motorhuis.
De "dode zone" wordt alzo verkleind in het regelproces....
Ben je er zeker van dat je choke wel uit gaat nadat hij warm gedraaid is? Dit zou ook een mogelijke oorzaak kunnen zijn.
Op 19 december 2010 16:20:52 schreef FMtransmitter:
Ben je er zeker van dat je choke wel uit gaat nadat hij warm gedraaid is? Dit zou ook een mogelijke oorzaak kunnen zijn.
ja,ik heb de carburateur al vele malen gecontroleerd en de choke werkt perfect.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
als het een diesel was , zou er teveel carter olie inzitten 
het asje uit het motorblok heb ik bij een hondablokje uit een grasmaaier ook gezien . dat draaide wel degelijk , gezien het zo uitgesleten was dat er olie uit het gaatje lekte als het blok warm was . helaas was de krukas versleten .