SIMUL
Golden Member
Heb een defekte versterker Panasonic ,wie kan mij helpen aan aansluitingen en datasheet .
Kan niet vinden op internet .
Veel dank
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
SIMUL
Golden Member
Beste,
Al bedankt voor een reaktie .Want het is echt zoekwerk .
En zonder jullie forum geraak ik geen stap verder .
Het type toestel een Panasonic Model SA HT75 ( 5* CD/DVD lader en seround )
Die STK470 050 A heb ik er eerst uitgenomen omdat door trillingen alle pootjes afgebroken ,los gekomen .opnieuw ingestoken en nu blijft hij maar op halve sterkte te spelen van -48 db naar 0 db .
Maar hij speelt wel zeer zuiver ,enkel te stil . Vandaar dat ik graag de gevens zoek van de STK470-050A .Mischien zit er iets ingeheugen
Dank alvast
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Daar ging toch al een ander topic over? Lijkt me overzichtelijker om het tot 1 topic te beperken! Er zal in dat geval wel een modje langskomen met een levensgroot hangslot.
Op 15 december 2010 12:23:03 schreef Rontronix:
Die STK lijkt me geen voorversterker maar een voltage regulator.Groeten, Ron.
Het zijn versterker modules:Niet dus, sorry.
De meeste STKs zijn inderdaad audio versterker modules. Maar als ik naar het schema kijk (zie enkele posts hierboven) dan is dit in dit geval niet zo en denk ik dat het een regelaar is.
Groeten, Ron.
maartenbakker
Golden Member
Het is een 5- of 6-voudige lineaire spanningsregelaar zonder ingebouwde gelijkrichter (die bestaan namelijk ook nog). Aangezien iedereen hier typt, ga ik hier ook maar verder maar netjes is het niet om 2 topics over hetzelfde te beginnen.
Plan van aanpak: aan de hand van het schema van de complete versterker alle uitgangsspanningen controleren.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (12%)]
SIMUL
Golden Member
Beste vrienden ,
Bedankt voor de zovele tips , Jullie zijn toffe menden . Ik ga nu trachten de service manuel te dowloaden
Laat zeker nog iets weten
Daaag
SIMUL
Golden Member
Beste vrienden,
Ik slaag ermaar niet in de service manuel van de panasonic te downloaden .Ik heb geprobeerd op de site elektrdanys.com (is zeker een goede tip van Nijhuis ),maar het lukt mij niet . Mocht er iemand kunnen zeggen waar ik de STK470-050 kan downloaden zou ik ook al ver opgeschoten zijn .En dan kan ik toch al meten . Zoals in jullie voorstel .Het gaat hem dus om een Panasonic Model SA-HT75
Ik kijk er naar uit en alvast iedereen al bedankt
Hoezo het lukt niet?
Je tikt gewoon je type nummer in klik op het blauwe pijltje,
Dan klik je naat het voorbeeld plaatje op "Get manual"
En dat lukt je niet?
maartenbakker
Golden Member
Dan moet je wel naar elektrotanya en niet naar elektrdanys 
Maar inderdaad, even zoeken waar je moet klikken en het werkt perfect.
SIMUL
Golden Member
Beste,
Het is mij gelukt . Ik heb de manuel gedownload en deze is zeer duidelijk ,zeker wat betreft de spanningen .Ik kan nu meten op de IC STK 470-050A
Iedereen van harte bedankt . Fantastische behulpzame mensen
Groeten
)