Hallo iedereen,

Ik heb hier een Sennheiser EW100 (versie 1) set, waarvan de zender helemaal niets meer doet. Hij vertoont geen enkel teken van leven, niets op het display en de powerled gaat niet aan.
Nu ben ik zover dat ik de inhoud van de microfoon eruit heb kunnen halen, maar hoe ik de prinplaten gedomenteerd krijg is mij niet duidelijk. Heeft iemand misschien ervaring met het demonteren van deze draadloze microfoons?

Bij voorbaat dank,

Niels

ja heb ervaring met deze jongens

vooral kijken naar de verbindingen bij de batterij en bewegende delen
ook helpt het als je goed kijkt naar print breuken

Ik heb de printplaatjes inmiddels kunnen demonteren. Ik heb de print bekeken met een loep. DE schakelaartjes heb ik even opnieuw gesoldeerd. Toen heb ik de printjes terug gezet en getest: hij werkte weer! Toen de rest van de behuizing gemonteerd en nogmaals getest: toen werkte hij weer niet meer. Heb je enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Ik heb gecontroleerd dat er daadwerkelijk batterijspanning aanwezig is op het printje.

Het eerste wat in me opkomt is dat als de behuizing ergens tegen een slecht contactje duwt en daardoor geen verbinding maakt. Ik zou eens alles opnieuw solderen.

of toch printbreuk. alles goed doorsolderen zoals gezegd.

Ik heb alles inderdaad nog eens goed doorgesoldeerd (voor zover dat dat lukte, wat een gepriegel met dat SMD!) en hij doet het weer! Alles zit weer netjes in de behuizing dus de microfoon is weer helemaal klaar voor gebruik.
Bedankt voor de hulp.