Hallo,

Ik heb gisteren een Philips home cinema set gekocht. D.m.v een HDMI kabel en een audiokabel heb ik deze op de Samsung tv aangesloten.

Ik krijg echter geen televisiegeluid uit de boxen van de home cinema.

De tv herkend de HDMI-kabel wel, over de audiokabel kan ik in het menu niet veel vinden.

Met de gebruiksaanwijzing en telefonisch advies van de dealer kom ik er nog niet uit.

Wie weet wat er mis is?

Alvast Bedankt!

Mvg,
Robert

Zit de audiokabel op de uitgang van de TV en op de ingang van de bioscoopset? (domme vraag misschien, maarja)

als je er dvd mee kunt kijken met geluid , zal het nooit werken andersom . zit er op de tv geen opt geluid uit ? en als de home cinema dat ook heeft ben je er ook.

Op sommige modellen van Samsung zit geen analoge audio uitgang maar alleen een optische uitgang.
Testman zou best wel eens gelijk kunnen hebben.
Kijk eens in de gebruiksaanwijzing van de tv hoe dat zit.

Bedankt voor de reacties!

@Maartenbakker: de kabel is aangesloten zoals het volgens het boekje moet.
@Testman: ik kan een dvd bekijken met geluid, dus de HDMI-kabel werkt goed
@McDuff: In de gebruiksaanwijzing staat dat de tv verbindingen met audiovisuele apparatuur ondersteunt.

Is er soms nog een aparte instelling op de tv die veranderd moet worden?

Zie de link voor de uitgangen en een gedeelte van de gebruiksaanwijzing.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-IS8GTILA.jpg

@r3dnax: Je bedoeld op de aux stand?

Alleen de scart heeft audio uit.
Bij de rest staat overal in..........
Je wilt geluid van de tv dus heb je een uitgang nodig etc etc

[Bericht gewijzigd door S.Oldeerbout op (31%)]

@S.Oldeerbout: volgens de gebruiksaanwijzingen en de dealer kan het gewoon met een audiokabel, alleen het werkt dus niet.
Aangezien er geen audio uit op zit, moet ik het neem ik aan op een andere manier aansluiten...
Is een coaxkabel een optie?

Sluit de audio eens aan op de hoofdtelefoon aansluiting van de tv.
Bij het 5-je op de handleiding.

Je vermeld nu zef dat er geen analoge audio uitgang op de tv zit.
Hdmi wordt qua audio niet naar scart uit van de tv doorgekoppeld, dus dat werkt niet.
Dan zijn dus de enige mogelijkheden óf via de hoofdtelefoon aansluiting via een verloopkabeltje naar aux in op de stereoset zoals WilToyo al vermeldde (let er wel op dat je dan de hoofdtelefoon volume in het menu van de tv op half zet want die kan op nul staan en dan hoor je ook niets, en later als het werkt op het juiste volume bijregelt.)
De tweede mogelijkheid is dmv een optische kabel via de optische audio out op de tv naar de optische audio ingang op de stereoset (niet vergeten deze op de stereoset in te schakelen).
Maar dan moet de stereoset ook wel van een optische audio ingang voorzien zijn.
Het zou nu dus met een van de twee methoden moeten lukken.
Succes,
Mac.

via de hdmi kan het beeld/geluid maar 1 kant op , dus van de homecinema naar de tv en niet andersom . je hebt er een losse glasvezel kabel voor nodig ( 7 euro bij de gammel ) die je dan op de audio ingang van de homecinema steekt .

in het menu moet dan wel vaak de geluidsuitgang op audiouitvoer worden ingesteld , soms is het een vaste output en soms een regelbare , dan zou de tvab gebruikt kunnen worden voor het tv geluid te regelen . anders moet het met de homecinema ab .

een kabeltje van de koptelefoon naar de homecinema met 3,5mm jack naar 2x cinch is ook een optie , maar wel analoog .

Bedankt voor de tips, ik ga vandaag of morgen even naar de winkel om een kabeltje te kopen en de andere weer terug te brengen.

@WilToyo: Aangezien er op de tv maar 1 plug zit voor de hoofdtelefooningang moet ik dus eerst een ander kabeltje kopen neem ik aan, dus kan ik het helaas nog niet uitproberen.

Het probleem is opgelost, de audiokabels zitten op de scart-uitgang aangesloten m.b.v. een scart plug met ingangen voor de audiokabels.
http://www.toma-electronics.nl/contents/nl/d110.html
Zie de link voor een ongeveer dezelfde adapter.

Nog bedankt voor de moeite!

Denk niet dat het dan via het geluid van de hdmi kabel werkt.
Maar ok, je hebt geluid.
Mac.