Ik heb een phillips tv (model: 25PT815A/00). Nu is het zo dat hij het wel doet maar soms schuift het beeld inelkaar. Boven en onder komt dan een zwarte balk (nee geen breedbeeld uitzending :p) De ene keer is die balk groter dan de andere keer. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Het kan aan de vertikale afbuiging liggen, of aan de spoel voor de verikale afbuiging, het klinkt namelijk alsof het magnetisch veld niet sterk genoeg is, waatdoor de electronenstraal niet ver genoeg weggedrukt of aangetrokken wordt.

Dat zou best kunnen, ik heb er geen verstand van. Is dit voor een redelijke prijs te laten maken?

heb je verstand van tvs?
anders evengoed: IN DE TV WORDEN SPANNINGEN OPGEWEKT VAN 20.000-30.000VOLT! KIJK UIT IN DE BUURT VAN DE BEELDBUIS EN DE ZUIGNAP DIE EROP ZIT! ONTLAAD DE ZUIGNAP EERST, OOK IN DE VOEDING ZITTEN LEVENSGEVAARLIJKE DINGEN. ONTLAAD DE VOEDINGSELCO.
dat wilde ik even toevoegen.

Euh ok. Doet ie het dan weer? :p

neen dan hoeft hij het nog niet te doen, dat is voor de veiligheid. zie "rooksignalen,schroeiplekken en stroomschokken" voor de ervaringen van mensen

Op 6 maart 2004 18:58:09 schreef snotaap:
Ik heb een phillips tv (model: 25PT815A/00). Nu is het zo dat hij het wel doet maar soms schuift het beeld inelkaar. Boven en onder komt dan een zwarte balk (nee geen breedbeeld uitzending :p) De ene keer is die balk groter dan de andere keer. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

neem het advies van led lover zeeeeer terharte
waarschijnlijk is er iets met de afbuiging aan de hand
er is denk ik een loscontact of een elko doet een beetje raar hij zit ongeveer schuin achter de lijntrafo middelmatig model zo tezeggen als hij aan staat kun je hem verwarmen of afkoelen als je beeld reageerd dan heb je de goede suc6

Heel erg bedankt! Ik ga even zien wat ik hier mee kan. Bedankt nogmaals!

ik denk ook aan een paar rote elco's
soldeer die tv maar eens lekker door en kijk even of je kunt zien of er elco's lekken.
haal anders ff een busje cold spray en koel die elco's maar eens lekker af.
als je dan een verandering in het beeld ziet weet je genoeg.