Een projectje van mijn kant: een 3*3*3 led kubus (ja alweer een, ik denk dat het besmettelijk is... )
Filmpje volgt nog als alles doet wat het moet doen...
(klik voor groot)
En de verplichte onderkant:
Dit topic is gesloten
Heel netjes!
(/me denkt terug aan zijn eigen spaghettirampen. En bevestigt nogmaals dat het met connectortjes en afstandshouders toch een stuk mooier wordt dan met draden direct vastsolderen en smeltlijm. Layout een beetje handig in elkaar zetten ook. En dat is hier dus allemaal het geval. Zoiets verdient eigenlijk wel epoxyprint )
Golden Member
Leuk eens een kleintje zonder meer dan 100 leds. Ik denk dat ik er ooks eens een keer een ga maken voor mijn zoontje maar het lijkt me leuk omdat analoog achtig te doen. Bv laten reageren op geluid van zijn radio als een moderne variant op het lichtorgel. Hij vraagt nog steeds wanneer ik de lamp van klein is fijn ga bouwen ( die had hij vorig jaar bij zich als demo op de co stand en die liet hij de avond ervoor zien waar mijn zoontje bij was alleen denk ik niet dat ik dat kan bouwen, en zeker niet zo mooi)
ik heb ook 3x3x3 led kubus aangestuurd met arduino
arduino lego robot
4.8V usb adaptor (met oplaadbare batterij)
3 ir sensoren zelf gemaakt
foto's komen nog
Een tijdje geleden heb ik de circuits online 7824 voeding eens gemaakt, dit was ook de eerste keer dat ik zelf een printplaat heb geëtst.
De print na het etsen.
Met alle onderdelen erop.
En de achterkant.
mooie print!
wel spijtig dat je tin daar samenvloeit bij die 78xx
De print is erg netjes, Rednax.
Ik wil wel iets kwijt over boorgaten. Zelf maak ik alle boorgaten steevast 20mil, ook als ze in wekelijkheid 3mm moeten worden. Dat maakt het "mikken" met de boormachine eenvoudiger en precieser. Als je buigzame boortjes gebruikt (geen wolfram-boortjes, dus) lukt het mikken nog beter, omdat het boortje de gemakkelijkste weg zoekt en zich dus zelf centreert in het weggeëtste boorgat.
Boren doe ik met 0.8mm. Voor de regelaar gaat daar 0.9mm overheen. Dat is net genoeg om diens pootjes door te laten, en het spant net genoeg om de regelaar op zijn plaats te houden als je de print omdraait.
@ Gamesbond:
Die 78xx is achteraf op het werk geplaatst met 2mm dik tin en ik had geen wiek om het overtollige tin op te zuigen.
@ pros:
Ik heb het printontwerp van bij de schakelingen gebruikt, dus de afmetingen van de boorgaten kon ik zelf niet meer kiezen. Als ik zelf eens print teken zal ik aan uw tip denken.
Arduino met mijn 3x3x3 led kubus
led kubus 3x3x3 bovenkant
led kubus 3x3x3 onderkant
motorshield met ir sensor
arduino met houder
rups voertuig met arduino zijkant
usb oplader met batterij
Hoop werk voor een vrijdagavondje
@rednax: mooi geetst voor een eerste print! Hartstikke strak!
Op 29 januari 2011 18:32:40 schreef Lucky Luke:
AARG, het is een plaag, bel de ledkubusbestrijding!
omdat je het zo lief vraagt
maak jij nou handig gebruik van soldeer ipv kabeltjes?
[Bericht gewijzigd door Henry S. op zondag 30 januari 2011 19:17:00 (82%)
Op 29 januari 2011 19:57:26 schreef Tim Blanckaert:
[...]maak jij nou handig gebruik van soldeer ipv kabeltjes?
haha nee dit zijn allemaal ijzerdraadjes lag hier nog in de garage in de bloemschiktas van men moeder
is wel leuk als 2 draadjes tegen elkaar komen
Op 29 januari 2011 18:32:40 schreef Lucky Luke:
AARG, het is een plaag, bel de ledkubusbestrijding!
Wacht maar tot mn 8x8x8 klaar is, gnagna!>:-)
Op 29 januari 2011 20:13:42 schreef Stekke_stim:haha nee dit zijn allemaal ijzerdraadjes
lag hier nog in de garage in de bloemschiktas van men moeder
![]()
En morgen ga je een extra groep thuis aanleggen zeker?
als we met led kubussen smijten, de mijne dan maar ook
Alvast om iedereen te motiveren:
Golden Member
Die is wel heftig. Dat zijn heel veel 3 kleuren leds
http://www.youtube.com/watch?v=oLygWkHo9nw&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=4rEIFGvD4wA&feature=related
Voor de afwijkende vorm liefhebbers: een bolvorm.
De grootste led kubus ter wereld: http://www.youtube.com/watch?v=7toXDJZfxug&feature=related
[Bericht gewijzigd door fred101 op zondag 30 januari 2011 10:08:04 (17%)
Nu nog de eerste persoon hier die het gaat maken met een overkill... FPGA bijvoorbeeld ^^
Eentje met beetje veel IO en je hebt nix anders meer nodig en je kunt een flinke Qube bouwen
[Bericht gewijzigd door Red-E op zondag 30 januari 2011 10:43:05 (12%)
Die bol is dan niet zo'n een propellerklok achtig ding?
Moderator
... mompelt iets over show topic en weinig show ...
even iets heel anders:
voor een aantal projecten heb ik de I2CTinyUsb interface met een I/O Extender gebouwd.
voorkant
achterkant
mvg,
noone.
Hier is ook een klein projectje van mij.
Audio versterker rond de TDA2005 (layout deels overgenomen van Henry S).
Verder zit er nog een uC bij die kijkt of er wel een signaal op staat als dit niet zo is dan wordt de versterker uitgeschakeld. Dit gebeurt ook wanneer de voedingsspanning onder de 12 Volt komt (geheel werkt op 12 volt accu dus vandaar).
Foto nog zonder de uC want die moet ik nog programmeren.
Foto van de onderkant (links boven waren de pinnetjes niet zo als ik had verwacht dus regelaartje door gefikt en 2 baantjes stuk dus is beetje geknutsel geworden en weerstandje en diode vergeten in het originele schema)
mvg,
De afgelopen dagen ben ik weer bezig geweest met mijn labvoeding, die van electuur december 1982. De print met de besturing heb ik opgebouwd.
Alles werkt behalve de led voor de stroombegrensing, hij blijft konstand branden. Denk dat de transistor stuk is.
De bovenkant:
En de verplichte onderkant:
Mooi Brandon, netjes te werk gegaan met de draadjes.
Maar als je vermogenweerstanden gebruikt, geef ze dan ook de ruimte om hun hitte kwijt te raken. Je hebt zo'n ruim opgezette print, die weerstanden hadden best plat kunnen liggen.
Ik zie trouwens veel weerstanden, heb je 6 eindtorren gebruikt?? Wat zijn de specs van de voeding?
Je zou trouwens ook de zener kunnen checken wat de led betreft.
@stereo, ik denk voor alle connecties met de print.. Input, output, potmeters, torren, alles bij elkaar zijn dat nog best veel verbindingen.
Dit topic is gesloten