Hallo,

Ik heb een Logitech Z-340 (2.1) speakersetje waarvan ik denk dat de TDA7377 (Versterker IC) kapot is.http://www.e-ele.net/DataSheet/TDA7377.pdf

Ik denk dat vooral de gebrugde uitgang van dit IC kapot is, dit is het gedeelte waar de subwoofer op aangesloten zit.

Als ik de subwoofer van de gebrugde uitgang loskoppel dan spelen de frontspeakers prima, maar zodra ik de subwoofe weer op de gebrugde uitgang aansluit dan doet hij het met een laag volume prima, maar zodra ik aan de potmeter draai voor het volume hoger te zetten dan valt het hele setje uit, dan hoor je stotterend geluid door de front speakers en de subwoofer.

Voeding heb ik nagekeken, condensators vervangen, spanning nagemeten enz.

Kan het zijn dat de TDA7377 Kapot is?

m.v.g.

Pascal

Het lijkt er toch een beetje op dat de voeding instort.
Blijft de voeding spanning ook met de belasting eraan goed?

klinkt alsof de tda gaat clippen omdat deze in beveiling valt . dat kan komen door de te lage impedatie van de speakers + sub samen . is de sub nog wel de opgegeven waarde van de spreekspoel ?

De impedantie van de Frontspeakers en de Sub zijn nog allemaal in orde. De voedingspanning zakt niet meer dan 0.5V in.

Als ik met de vingers onderaan de printplaat bij de contactpunten van de TDA voel (op een bepaalde manier), dan doet het gehele ludispreker setje het wel,

Ik heb de contactpunten al eens doorgesoldeerd en doorgemeten of de printbanen niet stuk zijn maar alles is nog in orde.

Zou de TDA dan toch stuk kunnen zijn via een of andere manier?

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (60%)]

Vanmiddag de TDA vervangen door de TDA7375 en het luidspreker setje werkt weer zoals het hoort.