Ik heb een vrij (ik vermoed) eenvoudig probleem, maar het lukt mij niet om het te maken. Ik ben niet zo handig, maar ik ben er wel van overtuigd dat ik het zelf moet kunnen oplossen. Daarom ben ik op dit forum, maar tot nu toe heb ik nog niks kunnen vinden. Waarschijnlijk om dat handige mensen dit zo verholpen hebben.
Ik heb een oude AEG bovenlader (weet niet welk type) met heerlijke ouderwetse draaiknoppen voor programma en temperatuur. Nu draaide ik laatst de programma-knop een stukje (echt heel klein) de verkeerde kant op en die was toen kapot.
Ik heb de bovenkant er af gehaald, de machine doet het als ik gewoon het instel zonder de knop. Maar ik krijg de knop niet meer in contact met de machine. Hoe kan ik dit oplossen?
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
vaak kon je bij aeg de temperatuurknop wisselen met de programmaknop . als je de kapotte knop dan plakt is het geen probleem omdat de temperatuur geen zware schakelaar is.
soms zit er onder het dopje van de knop een lipje wat je in moet drukken om hem eraf te krijgen . erop is meestal maar drukken . of hij is afgescheurd , dan draait de knop niet meer.
ik gok dat je een aeg turnamat hebt .( dan zit er een losse centrifuge langs )
Enige suggesties : 1. lijmen en een veertje van de juiste diameter erom heen als versteviging. 2. ga kijken bij kringloop, of bij een witgoedhandelaar. 3. plaats een advertentie "Gezocht" op Markplaats.
Bedankt voor de tips.
Testman, nee geen turnomat. Die had ik ooit wel, maar die heeft het uiteindelijk begeven.
Ik ga er als ik thuis ben even naar kijken. Het is ook niet mijn wasmachine dus dat maakt het extra vervelend. Ik ben al blij dat er meegedacht wordt!
Blijkbaar was ik wel enorm aan de AEG gehecht, want ik ontdekte gisteravond dat ik heen Bauknecht heb. Oeps. Ken je merken.
Wat ik mij afvroeg (en excuses als het een domme vraag is) maar als er een veertje zou ontbreken, zou het draaisysteem dan niet helemaal niet meer werken? Of moet er ook een veertje tussen het systeem en de knop zitten?
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
er zit vaak een platte kant aan de as die aan de programmator zit. sommige knoppen zijn rond vanbinnen en dan maakt een stukje staal de platte kant en klemt tevens de knop op de as. dat stukje staal kan in het apparaat zijn gevallen .
je kunt zelf een vervanger maken voor het lipje , van een kapje van een aansteker of een muntje. het moet wel sterk zijn dus plastic zal uiteindelijk stuk gaan .