Ik woon en werk in Ethiopie en ben in het bezit van een Zanker bovenlader CT 2270 E wasmachine. Sinds een week heb ik een probleem met de wasmachine, hij start niet meer. Ik schakel de wasmachine normaal aan en de ledjes branden en knipperen zoals dat gebruikelijk is. Echter als ik dan op de startknop druk gebeurt er niets. De deksel is (natuurlijk) gesloten, en ik heb de machine geprobeerd op alles programmakeuzes te starten, maar er gebeurt niets. De "centrifuge" led blijft branden, en de "deksel" en 2 andere ledjes blijven knipperen. De wasmachine gaat gewoonweg niet over in de start fase.
Heeft iemand ervaring met een soortgelijk probleem met deze wasmachine? In Ethiopia kan ik helaas geen technicus vidnen die dit soort problemen herkennen en op kunnen losses.
Bij voorbaat dank voor de hulp.
Marc Steem
Addis Ababa
Ethiopie.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
in ethiopie..... heb je al geluk dat je stroom hebt 
maar je hebt de deksel al eens goed aangedrukt ? dat is wel vaker met het slot van de trommeldeur.
en je hebt geen onweersbuien gehad een week geleden ? daar is het wrs bovengrondse voeding en onweer heeft er vrij spel op ! de computer van de machine kan erdoor genekt zijn .
verder kun je kijken of de pomp vuil is , en of er geen water onderin de kuip blijft staan .
de stekker eruit halen voor een reset kan ook al helpen.
testman,
Dank je voor je antwoord. Er is water onderin de kuip blijven staan. En ook hebben we wel stroomuitval gehad. Hoe kan ik kijken of the pomp vuil is?
Marx
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
er zit dan een dop achter een klepje waar je de zooi uit moet halen voor de pomp te laten draaien.
maar als de stroom uit is gevallen tijdens het wassen , kan de machine nog in dat programma staan , dan moet de machine eerst gereset worden . hoe dat moet staat in de handleiding .
vaak aanzetten met de startknop ingedrukt oid.
Testman,
Dank je voor je moeite en antwoord. Helaas, de pomp is schoon en de reset lost het probleem niet op. De start/pause led en drie programm leds (deksel, spoelen en parkeerstand) blijven knipperen en er gebeurt niks aks ik op start/pauze druk. Alle andere functies/led (kort, centifugeren etc) werken normaal, dwz gaan aan en uit als de overeenkomstige knop ingedrukt wordt. Op de een of andere manier blijft de wasmachine gewoon in de pauze/start stand staan en start dus niet.
Andere ideeen zijn welkom.
Marc