Hallo ik heb een tijdje rond gekeken op internet en info gevonden over een autoradio op stroom beetje bekeken maar kom er totaal niet uit en weet ik ook niet wat ik er mee moet.
De radio
Kenwood KDC-W3434
De PC-Voeding
De boxen heb ik nog niet maar als ik ze heb plaats ik daar ook foto's van.
Wie kan mij helpen met dit project ?
als dit uberhaupt zo gemaakt kan worden. Mocht het niet zo kunnen dan is ook alle hulp welkom 
Alvast bedankt,
Gr Maikelh1989
[Bericht gewijzigd door Maikelh1989 op (11%)]
Niet zo moeilijk, ik heb dit vroeger ook gedaan. Je sluit je radio gewoon aan op de 12V van die pc voeding (dus tussen geel en zwart).
Die PC voeding werkt wel alleen maar als je de grijze kabel aan de +5V legt dacht ik. Hoe je de radio moet aansluiten staat in het boekje van kenwood geschreven, de voeding moest dacht ik tussen rood en geel (maar hier ben ik niet zeker meer van).
Karel
andere optie indien je geen boekje kan vinden
ga terug naar de auto waar hij vandaan komt en meet de klemmen na.
maakt het nog uit dan welke van de strengen ik pak van de voeding ? en hoe kan ik deze het makkelijkst aan elkaar verbinden d.m.v. solderen of een kroonsteentje tussenplaatsen ?
Franssel
Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer
Op 13 januari 2011 19:03:00 schreef charel000:
Niet zo moeilijk, ik heb dit vroeger ook gedaan. Je sluit je radio gewoon aan op de 12V van die pc voeding (dus tussen geel en zwart).
Die PC voeding werkt wel alleen maar als je de grijze kabel aan de +5V legt dacht ik. Hoe je de radio moet aansluiten staat in het boekje van kenwood geschreven, de voeding moest dacht ik tussen rood en geel (maar hier ben ik niet zeker meer van).Karel
ATX voeding schakelt in als je de groene draad doorverbind met de zwarte ernaast vd 20 polige stekker
een AT voeding met de 220 schakelaar
Een PC voeding is hier niet erg geschikt voor ( zeg maar helemaal niet )
Zo'n blokje is veel netter : http://www.dickbest.nl/webshop/index.php?act=viewProd&productId=23…
Franssel
kunt u ook zeggen waarom
uw voorbeeld 12 v 3A
ATX voeding 12v 20A (goedkoop uit sloop pc)
in een auto ook veel netstoringen , kan een goede radio hebben dacht ik
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (45%)]
Radio wel, maar de voeding niet.
Die ATX blokken worden geregeld op de 3,3 en / of 5V lijnen, de 12V zwabbert daar wat ombij.
Als je nu die 12V gaat belasten en de 5V niet, dan worden die voedingen instabiel, als ze al willen starten zonder belasting op die 5V.
Ik raad het gebruik van schakelende voedingen af, dat heeft een nadelige invloed op je ontvangst. Zoek 'n lekker zware halogeentrafo (doorgaans zijn die 11v) van 60VA ofzo, bruggelijkrichter en dikke elco er bij en je zit gebakken. De spanning komt op 'n volt of 14,5 uit volgens mij - dat kan de radio wel hebben denk ik.
Franssel
Op 13 januari 2011 19:32:02 schreef Sine:
Radio wel, maar de voeding niet.Die ATX blokken worden geregeld op de 3,3 en / of 5V lijnen, de 12V zwabbert daar wat ombij.
Als je nu die 12V gaat belasten en de 5V niet, dan worden die voedingen instabiel, als ze al willen starten zonder belasting op die 5V.
dan doe ik het al jaren fout dus of ik heb de betere voeding van HKC 430 of HKC500
anders hang je toch een 6volts lampje aan de 3,3 en 5 volt , hetgeen bij mij niet nodig is
nadeel is 12v ipv 14volt , maar voor reparatie en testen van autoradio's goed
ik heb hier zo'n pc voedingetje staan, wat jacks aangezet en ideaal voor 3/5/12V of -12 en -5 in laag vermogen.
enige wat ik gedaan heb is enkel weerstanden op alle + lijnen gezet en tot nu toe nog geen problemen gehad.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Die voeding op de postzegel (opschriften te klein om iets in te schatten) is duidelijk een Macron. Geen topmerk maar zolang de elco's het nog doen ook geen hele slechte (ik heb het merk een tijdje gevoerd en na een paar jaar zijn er altijd een paar elco's stuk).
Of hij de regeling op de 12V heeft zitten weet ik niet zeker, maar ik denk eigenlijk van wel. Tegenwoordig (sinds toch al wel een aantal jaar) is dit eigenlijk wel altijd het geval aangezien een paar jaar na de pentium 4 ook AMD zwaar ging leunen op de 12V lijn om de processor te voeden. Waarschijnlijk is het bij dit model niet nodig om de 3,3 en 5V lijnen extra voor te belasten.
Ik ga niet nog een keer het verhaal afsteken waarom je pc voedingen voor pc's moet laten ... zoek voor de grap eens op het forum, die discussie is al meermaals gevoerd.
Is inderdaad waar. Niet leuk als je per ongeluk een kortsluiting maakt (ervaring spijtig genoeg). Maar het werkt.. Maar een transformator met een gelijkrichter, een goede elco en een zekering aan de primaire kant is een veel betere oplossing..
Karel
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
de hoogfreqent kan storingen geven op de radio , vooral de bediening wil dan haperen . je kunt geluk hebben en er is niks aan de hand , maar net zo goed zit er een constante piep over het geluid heen . heb onlangs een servervoeding gebruikt om een radio te testen maar toen reageerde de bediening niet meer . een 12v boormachine accu was een betere spanningsbron .