[IA-gesloten] Nieuwe CO labvoeding: 0-30V 0-1.5A

Zet mij ook maar op de lijst 1x per post

Herman

2x alleen pcb per post aub

[Bericht gewijzigd door Blitskriek op zaterdag 15 januari 2011 11:55:45 (18%)

Op 15 januari 2011 08:36:27 schreef LEDfan:
zoiets dat gewoon het juiste voltage geeft en dat je in de muur plug. Zo ben ik zeker dat ik niet aan de 230V moet komen. Maar gaat dit lukken met eentje van 24V en 2A?

volgens mij moet dit lukken, maar dan kan je niet tot 30v regelen.
door de gelijkrichting is de spanning 1.4*24= +-32V
met zo'n 24VAC adapter zou ke denk ik maar 20V regelbereik hebben (ik heb het schema niet dus het kan zijn dat ik er naast zit, maar gok toch dat het zoïets is)
tip:
je kan een netschakelaar met geïntegreerde zekeringhouder kopen. dan hoef je juist deze te verbinden met de trafo, over alle blanke delen krimpkous doen, en aan de andere kant heb je dan de veilige 24V.

zolang je niet aan het 230v deel gaat prutsen terwijl de stekker er in steekt is dit vrij veilig

Enige overeenkomst tussen wat hierboven staat en de werkelijkheid berust op puur toeval

@Olap: we zullen bij de levering aangeven hoe de voeding is aan te passen. Je moet in iedergeval het powercircuit vergroten en een kleine aanpassing doen in de stroombegrenzing.

@Ledfan: dan ben je wel een wisselspannings (AC) trafo nodig. Met een DC 24v kom je niet veel verder dan 20~22 volt. We hebben niet getest hoe hij reageert op schakelende 'trafo's', ik verwacht geen problemen maar kan per model verschillen.

@ Hermanus
@ Crazyman
@ Blitskriek
Willen jullie complete kits of enkel de printplaat?
lijstupdate

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Sine

Moderator

Martijn ... Sine is zonder '*', ik neem ze gewoon in Rosmalen mee ;)

Voor mij ook graag 2 kitjes opgestuurd.

thx!

Geen zin om onderdelen te gaan bestellen en uitzoeken. Dus 2 kits voor mij, ophalen in Rosmalen.

he ledfan

je kan ook eens kijken of er CO'ers bij je in de buurt wonen die je er een keer mee kunnen helpen. dan kun je er ook wat van leren

Op 15 januari 2011 08:36:27 schreef LEDfan:
Aangezien ik nog een beetje jong ben om aan de 230V te liggen prutsen zou ik het graag met een voor gemaakte 'transformator' doen. Het kan zijn dat het woord fout is maar ik bedoel zoiets dat gewoon het juiste voltage geeft en dat je in de muur plug. Zo ben ik zeker dat ik niet aan de 230V moet komen. Maar gaat dit lukken met eentje van 24V en 2A?
Alvast bedankt!

een scheidingstrafo zoeken , misschien in rosmalen te vinden

vergeet bijna te melden dat ik ook wel een setje wil en een PCBtje

Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer
Sine

Moderator

Scheidingstrafo is niet perce veiliger ...

En stekkeradapter van 24V 3A ga je niet zomaar vinden, niet als het wisselspanning moet zijn in ieder geval.

fred101

Golden Member

Ze zijn wel te vinden hoor, als je niet perse 3A wil, Ik heb zo bv twee 24VAC 50W netadapters liggen die komen van een oud kerstsnoer.

Kan hij niet de diodebrug weglaten en dan een 32 VDC adapter aansluiten. Maar als je hier in de buurt woont wil ik best et 230 deel voor je aansluiten

[Bericht gewijzigd door fred101 op zaterdag 15 januari 2011 15:33:12 (36%)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

@ MAH:
Ik komt toch maar eens een kijkje nemen op rosmalen, dus ik haal mijn printen daar op

Enige overeenkomst tussen wat hierboven staat en de werkelijkheid berust op puur toeval

Iedereen bedankt voor het meedenken! Ik denk dat als het zover is ik, ik gewoon een 32V DC adapter ga gebruiken, en de diodes dan weg laat vallen.

Leuke voeding. Ik heb hier 2x een 36V DC adapter die 2A kan leveren. Ik vermoed dat de 36V een beetje te veel van het goede is voor deze voeding. Omdat er eenmaal geen schema's zijn wordt het lastig om voor mij af te wegen of dat gaat werken.

Ik heb zeker wel interesse in opgestuurde 2 kits als ik wat meer info kan krijgen over m'n combinatie. Misschien dat ik er anders nog een switcher voor zet ofzo.

Op 15 januari 2011 15:19:38 schreef Sine:
Scheidingstrafo is niet perce veiliger ...

En stekkeradapter van 24V 3A ga je niet zomaar vinden, niet als het wisselspanning moet zijn in ieder geval.

als hij via een scheidingstrafo werkt en er mee weet om te gaan ?

maar Ledlover denkt een complete voeding met trafo te krijgen vrees ik

Verder geniet ik van mijn f9638 geluid in mijn werkplaats en huiskamer
High met Henk

Special Member

2 stuks SVP, neem ze wel mee op rosmalen!

EDIT: complete kits.

[Bericht gewijzigd door High met Henk op zaterdag 15 januari 2011 16:10:18 (23%)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

De week voor de animocheck is al na 3 dagen voorbij. Ik denk al dat er +50 reactie zijn. Wat vliegt de tijd.....

hallo,

ik wil me graag inschrijven voor een kit bestaande uit de printplaat en alle componenten via de post.

maar er is een maar, ik wil graag (rond) de 30V 5A
(dus 4,8A is ook goed) kunnen trekken.
dus is het mogelijk dat de extra benodigde componenten erbij geleverd worden voor een meerprijs???

moderators kunnen mijn e-mail toch wel zien?? (ik hou er niet zo van om mijn e-mail openbaar te noemen... vandaar dat ik hem niet zichtbaar het gemaakt)

omdat ik nog vrij weinig van schakelingen snap weet ik niet precies wat en hoe ik de schakeling moet aanpassen.
(aan de hand van een beschrijving de schakeling opbouwen lukt nog wel :) )
dus is het mogelijk dat er een extra beschrijving bij kan over de aanpassingen???

nog een vraagje wat voor trafo heb ik nodig i.v.m de extra Amperés??

heel erg bedankt.

Zo, de actie gaat dus door, 25 stuks zijn gehaald. Blijf gerust verder bestellen!!
We hebben geen maximum (nuja, wel aan onze tijd om het in te pakken maar dat zal wel loslopen).

@Hans1990: van sommige onderdelen is de max voedingsspanning 36 volt. laat de diodebrug dus zitten om de spanning iets te verlagen.

@roel999: lees eerdere posts van mij. Anders is er na tijd ook nog hier wel een topic waarin mensen met je mee kunnen denken. De extra componenten kunnen we niet aan beginnen, maar je zal alles wel bij Dick kunnen krijgen. Verder heb je een trafo nodig die bijna 4x zoveel stroom kan leveren.
ik ga de lijst weer aanpassen

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Ik wil mijn PCB's eigenlijk wel om zetten naar een volledige Kit als dit nog kan.

Alvast bedankt.

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!

kun je me dan wel vertellen welke componenten ik zelf moet bestellen??
en me vertellen waar ik ze moet plaatsen. (kan uiteraard bij in de post of op het forum)

verder zal ik als ik er dan nog niet uitkom mijn vraag wel in zo'n topic plaatsen.

dus een trafo van 20A en boven de 30V moet ik mee bestellen???

heel erg bedankt.

Diamon

Golden Member

Zijn de pcb's reeds voorgeboord (heb zo'n vermoeden van wel), of dien je dat nog zelf te doen.

[Bericht gewijzigd door Diamon op zaterdag 15 januari 2011 17:12:41 (32%)