ik heb het volgende probleem met een philips tv type: 28CE5590
nu is het zo dat als je de tv aan zet (staat dan standard op ch 1 =NL1) dat je sneeuw ziet. ook op 2,3 maar rtl 5 doet het dan weer wel. als je dan van rtl 5 naar bv 1 gaat zie je nog steeds rtl 5. dit zie je dan als je gaat zappen net zo lang tot je weer op een kanaal komt die het doet.
nu heb ik al wat navraag werk gedaan en daarbij kwamen we uit op een mogelijk defecte tuner. UHF-VHF swits zou niet goed kunnen werken. ik heb die tv al eens eerder gerepareerd (aantal elco's vervangen) 2 a 3 jar geleden en toen ben ik ook tegen een aantal printjes aangelopen nu heb ik deze printjes al verwisseld en de tuner doorgebakken maar probleem blijft. het probleem sit dus op het mainboard. tunner stuk of iets anders. blijft een gok.
ik weet het dus niet zeker. kent iemand dit probleem???
ik ben ook nog opzoek naar een donor tv van dit type.
bijna alles wat van te tunner af komt gaat naar een ic op het main board (zou dus ook stuk kunnen zijn) het type daarvan is: SAB3035 of SAB3085 is niet goed af te lezen door slecht opdruksol.
heeft iemand een idee laat het dan ff weten.

Dit is een verminking van de eeprom, daardoor denkt het toestel dat er een uhf only tuner in zit.

met behulp van de juiste optiecodes weer goed instellen. Vanwege de geringe kosten adviseer ik je de eeprom te vervangen. Dan weet je zeker dat het niet meer terugkomt.

ik vraag mij nu alleen af waar die zit. want ik heb geen losse eeprom in het toestel zien zitten. het kan natuurlijk dat deze verwerkt zit in een ic maar ja welke?
het is een goede tip maar die optie codes, dat begrijp ik niet helemaal wat bedoel je daar mee?

als ik me goed heriner zit hij naast de accu in de midden het is de grootste (kan niet missen:D)op het main bord je krijgt er een metalen afschermplaatje bij verstandig deze temonteren kijk wel uit voor zie schroeiplekken enz:D
suc6

X2402 of 24C02. Vooran op chassis. Na vervanging in service mode zetten op 01 afstellen.