schaapp, iets meer gegevens in je profiel is wel handig, zet je email/MSN eens in je profiel :P

gedaan :D als het goed is :P

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (78%)]

Dus je wilt bijleren en adviezen krijgen... Over hack42 kan ik mijn eigen 'indruk' delen, sinds mijn bezoekje:

Een hele gezellige bedoening, waar iedereen lekker doet waar hij zin in heeft. Een aantal mensen met wat minder elektronica-kennis, door sommigen gecompenseerd met kennis op andere vlakken (van software tot creatief met kurk), maar ook mensen met een zeer gezonde dosis elektronica kennis. Niemand voelt zich (gelukkig) beter dan een ander.

Verder een beetje alternatieve insteek, een hoog vertrouwens-gehalte, en een (voor mij) prijzenswaardig self-containing initiatief (wat de contributie gevoelsmatig wat aan de hoge kant maakt, maar je krijgt gewoon een sleutel van het gebouw en alles).

Als je zuiver komt om het leren, dan vrees ik dat je hier wat te kort komt. Als je een hobbyplek zoekt voor je eigen verkenningen, en dat graag aangevuld ziet met externe kennis, adviezen én onzin :D dan zit je hier goed.

Overigens ben ik altijd een beetje verbaasd over mensen die weinig ervaring met elektronica hebben en dan zo'n opleiding gaan doen, maar ik moet eerlijk bekennen dat die groep in mijn leerjaar groter was dan de groep die al meerdere littekens van de soldeerbout op hun vingers hadden >:)

Het feit dat je vooraf aan je opleiding verandering wilt brengen aan je beperkte voorkennis is natuurlijk wel een grote schouderklop waard. Hier op circuitsonline wordt dergelijke eigen inzet altijd zeer op prijs gesteld, en dus kun je voor vragen ook altijd online terecht. Misschien kun je dat aanvullen met regelmatige verblijven bij hack42? Een kijkje nemen kan in elk geval nooit kwaad, het zit op fietsafstand van de HAN.

Op 18 augustus 2011 22:36:08 schreef Jochem:
Het feit dat je vooraf aan je opleiding verandering wilt brengen aan je beperkte voorkennis is natuurlijk wel een grote schouderklop waard. Hier op circuitsonline wordt dergelijke eigen inzet altijd zeer op prijs gesteld, en dus kun je voor vragen ook altijd online terecht. Misschien kun je dat aanvullen met regelmatige verblijven bij hack42? Een kijkje nemen kan in elk geval nooit kwaad, het zit op fietsafstand van de HAN.

ja het zit achter mijn opa, en voor mij dichter bij dan de HAN. kijk ik heb zelf al het gereedschap wel. en littekens van soldeerbouten heb ik ook. maar ja heb gewoon de verkeerde voorstudie gemaakt me passie ligt toch meer bij klein elektronica. ik weet meer dan een gemiddeld mens van elektronica maar niet genoeg om zelf ingewikkelde schakelingen te maken. en zoek gewoon een club of punt waar ik met mijn vragen terecht kan. en eventueel mijn werk kan meenemen om het te verduidelijken. ik hoop dat ik met mijn vervolg studie meer te weten kom over klein elektronica. en daardoor mijn geest kan vrij laten op het elektronica.

heeft iemand een site waar je informatie van alle elektronische componenten kan vinden van transformatoren tot fotocellen. hiermee zou ik al een heel stuk geholpen zijn.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (54%)]

Kijk, dat is mooi. Je hobby heb je er dus wel in. De opleiding is het noodzakelijk kwaad voor het papiertje dat je aan het bijbehorende werk helpt ;)

Op 18 augustus 2011 22:49:20 schreef schaapp:
heeft iemand een site waar je informatie van alle elektronische componenten kan vinden van transformatoren tot fotocellen. hiermee zou ik al een heel stuk geholpen zijn.

Het ligt eraan wat je met 'informatie' bedoelt. De site waarop je nu zit zou al een heel eind in de richting moeten komen. Al eens tussen de artikelen gekeken? Daar vind je bijvoorbeeld dit artikel en de vervolgpagina's, waar een hoop feitjes in te vinden zijn. Specifieke datasheets vind je via google, waarmee je bijvoorbeeld vaak hier eindigt.

PS: probeer alleen te quoten waar je direct op reageert, dat voorkomt herhaalde lappen tekst. Indien de reactie gaat over de post recht boven je, kun je vrijwel altijd de quote achterwege laten, tenzij je een specifiek stukje wilt benadrukken.

Zo, we zijn neen halfjaar verder. eindelijk een eigen huis gevonden, en hack42 heeft ook een nieuwe stek: koningsweg 23A. 't heb z'n voor en nadelen. nadeel is dat het boven de A12 ligt en vanuit centrum 30min. fietsen is (10min met de auto) en boven op een berg. voordeel is dat het rond de 1000 vierkante meters zijn, dus ruimte zat. ook geen buren die gaan klagen over herrie of stank.

fotauw: http://www.flickr.com/photos/simski/6344307273

Opmerking van iemand die geheel niet in de buurt woont: crisis, die hele toko? daar mag je wel een kuismadam bij aannemen! Verder: jij hebt wel alle ruimte voor knutselwerk :) ook een stukje grond erbij?

ook gefeliciteerd natuurlijk. en volgens meneer google is daar ruimte zat.

[Bericht gewijzigd door MAH op (16%)]

Yup de hele toko :) de begane grond is nu min of meer ingedeeld - de ruimte daarboven is over ...

Dat hack42 ziet er leuk uit. Jammer genoeg is het te ver voor mij maar weet iemand of er ook zoiets is in noord-brabant of eventueel in Brugge belgie.

hmm zon hobbyclub moet wel het summum zijn eigenlijk..

lijkt me echt leuk. Nu nog eens tijd hebben. Maa rhier in de regio zit niets volgens mij

directe vraag is: wat is jouw regio? wij hebben zelfs iemand uit hattem die erg actief is. communicatie (of wat daar op lijkt) gebeurt hoofdzakelijk via irc. lekker direct. irc.oftc.net #hack42

Inmiddels is dit een oud topic maar de mededeling past wel erg goed in dit draadje;

Volgende week zaterdag, 31-3 is er een opendag bij verschillende hackerspaces door heel nederland. Ikzelf ben actief bij Hack42 in Arnhem, MacSimski is er ook veel te vinden. Wij doen ook mee met de open dag en hebben, behalve rondleidingen, nog een aantal activiteiten ingepland. Er kan wat met electronica/Arduino's gespeeld worden, er zijn lockpicking (mini)workshops en we hebben retro games en antieke computers draaien. De Fablab truck staat buiten geparkeerd en kan bewonderd/gebruikt worden. Eenieder is van harte welkom!

Hack42 programma

Ah, jammer, valt net samen met de open huizen dagen waar $wederhelft heen wil.... Had het nieuwe onderkomen wel een keer willen zien. EN lock-picking is leuk. En retro-games en computers ook.

Op 28 november 2011 09:02:42 schreef macsimski:
directe vraag is: wat is jouw regio? wij hebben zelfs iemand uit hattem die erg actief is. communicatie (of wat daar op lijkt) gebeurt hoofdzakelijk via irc. lekker direct. irc.oftc.net #hack42

mijn regio is bergen op zoom, maar ook rotterdam is een optie. ben weleens in arnhem geweest voor CO, maar was een KOLERE eind rijden... meer dan 1,5 uur met onze auto's